Fjäder

Planering och utförande, kanske...
Ute regnar det.
Här inne lyser flitens lampa - med sin frånvaro!
Har återigen en massa "borden" som borde göras.
Har i alla fall avancerat från måsten till borden - alltid något...
Inser att inget är viktigt egentligen, förutom att låta alla man tycker om få veta att man tycker om dom!!!

Men för den sakens skull kan jag ju ändå inte skita i allt.
Nej, jag ska faktiskt göra en affisch som ska sitta på samlingsutställningen till Vårrundan.
Har lite idéer - får se vad det blir till slut.
Sen tänkte jag göra lite halssmycken - för det är så himla kul. Skapa är underbart!
Prismärka mina alster hör också till det jag ska göra - inte kul, inte lätt, men det underlättar.
Så har jag en idé om kylskåpsordspråk och biltankar och paketering av bergsalt och...ooooops, nu var jag nästan där igen.
En sak i taget.

Underbara arbetskamraten ska köpa pappsens soffor. DET ska planeras in. Känns så gott att veta att sofforna kommer att leva vidare hos någon jag tycker om. Precis som det gamla 50-talslinneskåpet som numera bor hos änglavännen. Såna saker känns gott i hjärtat!

Gick inne på second hand idag och såg saker jag skänkt från faderns hus stod där till försäljning.
Konstig känsla. Kluven.
Köpte mej en avslappnings-cd med flummig musik för en tia och gick därifrån.

Nu är jag ledig resten av veckan och ska jobba inför Vårrundan. Känns bra.
Man kan alltid hoppas att det ljuvliga vädret håller sej över helgen.
Här har varit 22 grader i skuggan idag och vindarna var så smekande varma...
För tillfället är det regn och blåst som gäller - men det gynnar mina kompisar murklorna.
Tänkte mej ut på jakt efter sådana nu i veckan.
Allt kan ju inte bara handla om det som borde och måste göras.

Oavsett vad man gör eller hur man gör det så går livet vidare i alla fall.
Bara att inse attt det inte är värt att ta allting så förbannat allvarligt.
Livet blir enklare om man tar det som det kommer...

Dagens färg?
Ja, det svarta gör sej påmint så jag får väl sträcka mej till - rosa, med svarta prickar...
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress