Fjäder

Stackars mej!
Idag är det en riktig tyckasyndommejdag. Kände i bröstet igår att något var på gång och mycket riktigt, idag känns det inte alls bra. Halsen börjar svullna och rösten blir hes.
Fick avboka en massa massager som jag skulle gjort idag och imorron - INTE bra!
Nu får mina kära kunder ingen massage på ytterligare 1-2 veckor.

Men å andra sidan så kan man inte styra över såna här förkylningsbakslag - dom bara kommer.
Verkar som om alla runt omkring mej är mer eller mindre förkylda eller halsonda just för tillfället.
Ska vara hemma ett par dagar och kurera mej nu
.
Varmt honungsvatten med mjölk, vitlök, citron, Esberitox, Enchinachea, Kan Jang, mera vitlök, Bafucin, Bisolvon. mera vitlök...
Jag kommer att stinka vitlök på onsdag när jag går till jobbet!!!

Ska äta kokta morotsslantar med smält smör och pressad vitlök till middan idag.
Kanske ska peta i mej lite av Nordens vitlök också - pepperrot.
Blandat i lite majonäs så är det kanongott till avocado.
Var inne på Netto och handlade massa frukt och grönsaker när jag åkte hem. Ananas, apelsiner, päron, sharonfrukter, kiwi och bananer. Hade redan äpplen hemma. Nu ska jag skära ihop en fräsch fruktsallad och chocka bacillerna med.

Man måste ju ha lite roligt och gott i eländet också!
Om jag orkar så ska jag fortsätta med min städning/utrensning i stora klädkammaren också.
Det blir så bra med hyllor och en byrå - allt blir lättöverskådligt och fint (förhoppningsvis). Fast just nu så tror jag mest att det blir en liten tupplur. Känner för att gosa in mej under filten, krama om Bamsekatten och sova en stund.

Ute kvittrar fåglarna vårsånger och det droppar från taken. Underbart!
Dagens färg är vit - som snö (ren snö)



Jag längtar efter att ta en skön promenad runt vår lilla by. Vi bor så underbart härligt med landet inpå knuten. Hästar, kor, grisar och får samt en och annan katt och hund bland tamdjuren. På fälten har vi rådjur, älgar, harar och en räv. Och nu till våren ser jag fram emot ankomsten av svanar, gäss och tranor. Dom brukar komma och slå sej ner ute på fälten en stund. För tillfället så är det talgoxen som håller ställningarna. Hans sång gör mej glad!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress