Fjäder

Trött, men glad!
Hade besök igår. Allra goaste änglavännen kom.
Hon hade med små söta gröna växter och en påse med frön till en växt som heter "white feather" - snacka om att pricka rätt!
Pratade, fikade och njöt bland stenar och fjädrar i verkstan. En bra kväll!

Ikväll var det möte inför Vårrundan 2009. Den går av stapeln första helgen i Maj.
Vi blir bara fler och fler aktörer för varje år. Helt fantastiskt!
Stor eloge till eldsjälarna i föreningen, som arbetar och driver föreningen framåt.
Hoppas på att kunna ha ett samarbete och en partner uppe på Hästhagen i år, men känner att
det kanske inte är helt spikat än...  Hoppas i alla fall!

Arbetade på Daglig verksamhet på dagen idag - kanonjobb!
Underbara jobbarkompisar och en del verkliga vänner!
Skönt att mixa kreativiteten och idésprutandet med att få ge våra arbetstagare Taktila behandlingar...

Tycker om att ha variationen i allt jag gör. Det blir aldrig långtråkigt eller enformigt - snarare är det så att jag skulle vilja ha lite mer tid till varje del i mitt arbetsliv.
Men det är viktigt med egen tid också. Till eftertanke och reflektion!

Träffade en god vän ikväll som förlorade sin livskamrat och vän dagarna före jul -08.
En och en halv månad efter att min älskade pappa gick bort.
Han var också en riktig kulturkille, precis som pappa var.
Tidigare i somras gick ytterligare ett välkänt ansikte inom kulturlivet i Götene/Kinnekulle bort.
Och en mångsysslare och allmänt känd man på Kinnekulle...

2008 kallades många för mej kända ansikten och personer tillbaka till den del av livet som vi människor inte kan se med blotta ögat. Men jag vet att de finns där! Jag kan känna deras närvaro. Inte alltid, men ibland. Då är det så starkt som om personen fanns intill mej. Det ger tröst!

Jag vill skänka en varm och ödmjuk tanke till Inger, Dan, Nisse, Siv, pappa, Stinge, Rolf och många andra och tacka för att jag fick vara en del av deras liv. En stor del hos några, en mindre och kanske obetydligare del hos andra. Men ändå en del. Jag minns er med kärlek i hjärtat!

Varför ska livet var så komplicerat och krångligt?
Varför måste man lära sej leva med saknad och sorg?
Kanske är det en del av  "den stora planen" - eller,  kanske är det bara så det är !!
Undrar om vi någonsin får veta???

Idag känns i alla fall dagen som en blå dag! Himmelsblå och ljuvlig. Kan inte förklara varför - det bara känns så !

Nu önska jag alla mina vänner och alla andra som jag känner - en god natt, med skön och energigivande sömn.

Återigen - var rädda om varandra och TACK för att ni finns i mitt liv !!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress