Fjäder

Utflykt i sommarvärmen!
Jag har sagt det förut och jag säjer det igen - det är underbart roligt att arbeta på Daglig verksamhet på sommaren.
Idag till exempel har vi varit på utflykt.
Vi var på en annan del av verksamheten och lånade en bil imorse. Utsedd till förare blev undertecknad, Fjäder.
Van att köra amerikanskt med automat fick jag nu snabbt ställa om till minibuss med manuell växel och bara bakåtsikt genom dom yttre backspeglarna!
Svettigt!
Inte nog med det - det skulle blåsas i aloklås också. Ja, inte så att jag var osäker på att det skulle ge utslag - jag var osäker på hela situationen med bilen som sådan.
Nej,   jag SER bara packad ut !!

Men det är som dom säjer, det sitter i ryggraden. Var väl inga problem att köra manuellt. eller ens med bara yttre backspeglar. Haaaah... störtlöjligt (se vad kaxig jag blev på en gång!!!)

Okej, hämtade bilen, förlåt bussen - sen tillbaka till jobbet för att plocka upp medresenärer. Vi var sex personer som packade in oss i värmen, men AC:n fungerade perfekt så vi hade en cool resa.
Styrde mot Spikens fiskeläge på Kållandsö.
Kanonbra - ingen trafik på morgonen.
Ute på Spiken var det lika lugnt. Vi hittade ett bord som vi snabbt och lätt förpassade till skuggan. Sen blev det medhavt kaffe och goda frallor. Mums!
Alla var sugna och fikan gick snabbt. Därefter vandrade vi lite på bryggorna bland båtar och nybyggda fritidshus. Vi köpte rökt sik och lax och käkade iskall glass. Återigen - Mums!


På vågen från Spiken åkte vi ut för att kolla att slottet stod kvar (Läckö slott, för er som inte fattar...). Det gjorde det - men medresenär konstaterade att dom höll på att bygga till (!). Finns inte tillräckligt med rum kanske =).
Nåja, renoverar gör dom och det visar inte slottet från sin bästa sida precis. Men jag har en bild tagen för många månader sedan - DÅ såg det rätt häftigt ut...

Efter att ha kollat att slottet var kvar så styrde jag vidare mot Västanåker by och Fjäder och livskamratens "residens".
Där blev det lunch i form av kokt kalkon, rökt fisk, potatissallad, grönsaker (fast det var bara röda...) och efterrätt med hallon och blåbär och glass (som jag och bästaste arbetskamraten plockade förra året när vi cyklade hem från jobbet).
Mums igen!
Bamsekatten gladde samtliga närvarande med att komma och vara gullig. Han haltar dock efter sitt slagsmål häromkvällen med vad-det-nu-var ute på ängen... "tackars tissen..."


Efter det så såg vi att klockan hade sprungit iväg och att det var dags att fara mot staden igen.
Alla släpptes av där dom skulle och bilen lämnades tillbaka i samma skick som vi lånade den.

Väl hemkommen efter dagens strapatser så somnade jag i hängfåtöljen på vår stora stentrappa. Vet bara att jag mumlade nåt osammanhängande till livskamraten när han skulle åka iväg en stund. Men sen vaknade jag av mullrade i sydväst. Tyvär så blev det inte mer än så - mullrande. Men, natten är lång och än kan det braka löst och släppa lite skönt regn.
Australiens urinvånare säjer att man inte levt, om man inte dansat naken i regnet!
Har faktiskt gjort det - men inte i år, och det är en underbar känsla (som jag rekommenderar alla att prova. Stadsbor kanske ska söka sej en bit utanför tätorten dock...).

Nu är det snart dags att njuta ute igen - känns fel att vara inne över huvudtaget den här årstiden!
Hittade nyss en handväska med rött som får följa med ut i solnedgången (delvis i alla fall!).
Det var väl ungefär vad jag hade att förtälja om dagen som varit.
Just nu går en CD med gamla godingar av och med Moody Blues. För er som är för unga o inte fattar vad jag pratar om - youtube...
Har du aldrig lyssnat på dom förut? - ta dej tid och gör det. Nights in white satin... med flera!
Hörs snart igen!
Kram på er alla semesterfirare och annat löst folk - saknar en hel del av er...

Dagens temperatur härinne på kontoret är 30.0 grader
Ute är det just nu 22.2

Önskar er en bra natt - och skicka gärna en kommentar eller varför inte ett lite mera personligt mail...



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress