Fjäder

Tid till pizza
Så var det måndag igen då.
Den första av veckans två dagar - den andra är fredag.
För visst känns det som om tiden bara rusar i allt snabbare takt.
Måndag, fredag, måndag, fredag, måndag, fredag....
Jag tycker att min tid räcker till mindre och mindre av allt det jag vill (och borde ibland) göra.
Och då prioriterar jag ändå ganska sunt nu förtiden tycker jag.
Men, och det måste jag villigt erkänna - datorn här tar en jäkla massa tid.
Så jag får nog skylla mej själv.
Mail, hemsidor, bloggar, msn, facebook - you name it...
Klart att det tar tid.
Värdefull tid som jag kunde gjort nåt vettigt istället.
Men nu är det så att jag tycker faktiskt att det är ganska vettigt (trots allt) att sitta vid datorn och jobba och prata och chatta och tjata.
Jag mår lite bra av det.
Men är lite splittrad ändå eftersom jag har så mycket annat jag också skulle vilja hinna att göra.
Man måste ju faktiskt äta och sova och jobba lite också. Då blir det inte så mycket tid kvar...
Har i alla fall jobbat på Daglig verksamhet idag.
Tack så himla mycket för middagstipset (till hon den söta i huset intill) - det blev köpepizza!
Den lilla stadens godaste pizza. Fast vi flyttat ut på landet så envisas jag med att åka till vår "gamla" pizzeria på andra sidan staden.
Dom är bara bäst!
Men, eftersom jag inte gillar smygreklam, och ingen annan reklam heller för den delen så nämner jag inte deras namn. Men bäst är dom!
Jaha, det var ju en himla massa prat utan att egentligen säja nånting.
Det blir så ibland.
Har i alla fall lärt mej lite nytt idag. Läst lite trevligt också.
Så har jag gett behandling till en nygammal kund för första gången i hennes hem. En härlig upplevelse!
När ögon och mun ler ikapp på en människa - då vet man att det är äkta vara.
Underbart!
Har pratat med ungdomarna också (inte barn idag alltså). Alltid roligt att höra från dom även om inte allt som säjs är roligt. Men så är ju livet.
Nu ska jag knalla ner och vara lite social med min "äkta" hälft en stund innan jag har ett möte med JB. Sen jag började med öronproppar på nätterna så kommar JB som ett skott så fort jag lägger ner huvudet på kudden. Sanden behövs inte längre - mina ögon sluts ändå...
Och så bara för att visa hon den söta - kolla denna!!!
MUMS!!!!
Ingen GI-pizza precis...hihihi!
See you!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress