Fjäder

Året som gick *** 2010 ***
Så var ett helt år till ända snart då.
Ett år som känns som om det gått väldigt fort.
Är det så? Går tiden fortare och fortare??? (Diskussionsämne....)
Skit samma, nu är det snart dags för ett nytt år att ta vid och jag kan summera det som gått:

Årets Roligaste händelse/-er: Härliga gäster, släkt och vänner som hälsat på hos oss - sommar som vinter...

Årets personliga bedrift: Att jag läste klart min utbildning - och fick jobb på kommunen (75%, än så länge...)

Årets Tråkigaste händelse/-er: Faktum är att tråkiga saker inträffar (part of life), men inget som etsat sej fast i hjärnan detta år som gått...

Årets Härligaste minne/minnen: Alla bad i våra Spa-badkar ute på altanen...
Skidturerna... Dom privata stunderna som jag inte tänker delge er... ;))

Årets Värsta minne/minnen: Minns jag inte!!! Vill jag inte minnas!!!

Årets dryck/-er: Whisky, Rött vin och framförallt VATTEN!!! Sommartid - Jordgubbsmojito, vitt vin eller en kall, god öl!!! Men som sagt, det är inte mycket som slår rent, friskt vatten!!!

Årets smakupplevelse/-r: Nu blev det skitsvårt - älskar ju mat i alla dess former....

Årets Bästa låt:
Gillar mest "gammal musik" och är för året insnöad på John Fogerty - Me like!!!

Årets Bästa grupp: Även här kommer dom gamla grupperna o artisterna (Ozzy, Black S; Deep P, Pink F, Thåström, Nationalteatern), men visst finns det bra NY musik - kommer bara inte på nåt just nu!!! ;)) Återkommer om detta!

Årets Bästa film: Dr.Zhivago ligger fortfarande etta!!!! (och det ska va' den gamla, med Omar Shariff och Julie Christie från 1965). Finns många bra filmer - men har det kommit nån i år??? 

Årets Bästa TV-program: Antikrundan är alltid kul... Två och en halv män är också kul... Morden i Midsomer är bra (älskar den engelska lantstilen)...Men bäst??? Nä, det vet jag inte...

Årets Bästa artist: Di Leva, Petter, Susan Boyle, Jonas Gardell - blandad lista som kan göras lång, om man vill... (MYCKET blandad lista, som kan göras MYCKET lång...)

Mått bra av i år: Att få vara tillsammans med människor jag tycker om, uppskattar och älskar. Raka, ärliga och spontana...
Men även att få vara ensam i naturen (vilket är ett måste för min själ...)

Saknat mest i år: Pappsen, och så naturligtvis barnen - varje gång dom åker härifrån så känns det som om en del av mej går sönder (men jag skulle heller inte vilja ha dom här heeeela tiden, så känslan är kluven... ;)

Uppskattat mest i år: Vännerna som funnits där när jag förtjänat dom som minst, men behövt dom som mest...<3 Tack, ni fantastiska människor som finns i mitt liv!!! - Bästaste, Änglavännen, Fransyskan, Lilla moster, Söta dottern, Snälla sonen, Livskamraten med flera underbara varelser...

Tyckt sämst om i år: Jag brukar ju inte prata politik, men det kan jag säja att....#..!!!..¤¤¤...!*^*##*^...!!!
Nej, jag vägrar prata politik i fortsättningen också...!!!!
Jag tycker om människor och jag tycker om demokrati. Låt det stanna vid det!

Årets Snyggaste (alt. sexigaste) man: Jojo, det finns många, men att skilja ut bara EN!!! Neeeej, det går inte!

Årets Snyggaste (alt. sexigaste) kvinna: Finns massa kvinnor som jag klassar som både snygga o sexiga. Svårt att plocka ut bara en här också...!!!

Årets Bästa konstnär/konstnärinna: Moder Jord - Att kunna skapa och mot alla odds få detta fantastiska jordklot att överleva är väl den största bedriften av alla !!! Vackert, underskönt, fantastiskt, bedårande, sagolikt, enastående...
Från varje liten växt, sten, grässtrå till dom stora bilderna över landskapen och sjöarna, haven och himlen...
It's a real peice of art!!!

Årets Roligaste nya bekantskap/-er: Hittat nya, underbara vänner på Facebook... Där har jag även återupptagit kontakten med gamla go'a vänner!!!
Gamla kunder har också dykt upp igen - härliga bekantskaper!

Årets Bil: Min Lady. 11 år gammal och går som en Gudinna på vägen. Min tanke är hennes - vi förstår varandra!
Buick Park Avenue Ultra, Compressor -99

Årets Katt: Bamsekatten!!! ca 17 år gammal hankatt som adopterade oss -99. Sedan dess har han ägt oss!!!

Årets bästa plats att vara på: Hemma!!! Alternativt vårt smultronställe Hästhagen, på Kinnekulle!!!

Årets arbetsplats: Ja, det har varit (och är fortfarande) inom Vård & Omsorg på Lidköpings kommun. Och så naturligtvis mitt mobila arbete som Massör. Många go'a kunder har det varit under året som gått...
Får ju även räkna "Hem ljuva hem" som min arbetsplats - det är ju här jag skapar och säljer mitt hantverk och mina smycken.

Årets skratt: Många! Ofta på arbetsplatsen!!! Hjärtliga, varma och spontana skratt!

Årets manliga röst: Alan Rickman, Rikard Wolff...

Årets kvinliga röst: Lotta Bromée bl a

Årets fråga: Har du kymmer eller??? (PS taget)

Årets svar: Big smile!!!

Skulle kunna göra listan längre.
Men herregud, detta är inte en vetenskaplig bekännelse, bara på kul...

Nu önskar jag alla mina vänner, alla som jag känner OCH alla andra - Ett RIKTIGT GOTT NYTT!!!
Kram på er...











Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress