Fjäder

Visst kan vissa händelser
få en att fundera på vad som styr vår verklighet egentligen.

Som idag.
Jag var på jobbet.
Det var lugnt och jag hade tid att sitta vid datorn.
Hade påbörjat ett arbete som handlade om astma och allergier. Jag satt med Astma och allergiförbundets sida framför mej.
Då ringde det (vibrerade i fickan) på min mobil.
Jag svarade.
Tjejen som ringde var från Astma och allergiförbundet!

Redan där reste sej håren på kroppen.
Slump, mening, förutbestämt, vad???
Alltså, det är ju så otroligt att  någonting sånt här ska inträffa.
Jag sitter och gör ett jobb för Campus. För att få mina betyg som jag så väl behöver för mitt yrkes val.
Jag har valt en sjukdomsbild att skriva en situationsbeskrivning om (Astma och allergi) - och då ringer en kvinna ifrån deras förbund...
Man kan undra vad som styr såna här "slumper".

Hennes önskan var att jag skulle annonsera i deras tidning -Allergia- eftersom jag är massör och det sägs att det är bra med massage för människor med astma och allergier. Det hjälper till att släppa på spänningar i kroppen.
Låter fantastiskt bra och sunt enligt mitt tänkande, men ändå - att hon ringde just när jag satt med detta arbetet, visst är det knepigt? Det måste ju ha en mening / betydelse, eller hur??!!!
Får tänka igenom detta ordentlig och ta ställning till om en annons i Astma- och allergiförbundets tidning är rätt väg för mej...
Kim Svensson

Vad trevligt du skriver!!!! Jag vill också ha en blogg men vet inte hur jag ska börja...kram

Skat-Ann

Telefonsamtalet var ett tecken på att du ska annonsera där!!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress