Fjäder

Nu är jag glad igen.
Vilket är mer än jag kan säja att jag var tidigare idag.
Varför?
Jo, för en sån skitsak som att inte datorn startade.
Jag tryckte på knappen - ingenting hände.
Jag tryckte igen - absolut ingenting hände.
Jag tryckte igen - ja, ni fattar galoppen...
Tryckte, drog ur sladdar, satte i sladdar, tryckte igen - INGENTING!!!!
Stendöd!
Och det värsta var att den dog i sömnen. Jag var inte ens med.
Stängde ju av den som vanligt igårkväll och skulle som sagt sätta på den på förmiddan idag.
Men, inget liv.
Nu är ju det här, som så himla mycket annat man gnäller över ett äkta I-landsproblem.
Så egentligen så skulle jag inte gnälla, eller ens nämna det.
Men, jag gillar min dator.
I den här lilla burken kan jag prata med mina vänner, jag kan titta på alla mina foton, skriva saker, leta efter andra saker - ja, den är ett förbaskat bra verktyg.
Så, jag blev först arg, sen sur, sen arg igen. Sen sket jag i den.
Gick in i "lekstugan" och fick en hel massa gjort som jag inte skulle fått om datorn startat.
Gick förstås in och provtryckte på den sisådär en sjuhundrafemtiotvå gånger eller nåt under tiden jag faktiskt uträttade något annat.
Men, inget liv.
Inte ens ett litet klickande.
Efter maten ikväll (kantarellgryta med kycklingkassler, lök massa grädde mm och färskpotatis och lingon...) så gick jag upp på kontoret och lånade livskamratens dator.
Satt där i en kvart, tjugo minuter och njöt av att få trycka på lite tangenter igen - DÅ....!!!!
DÅ valde min dator, ett par meter bort att starta!!!!
Helt kallt sådär bara. Brummade igång och började blinka med det lilla blå ögat som om ingenting hänt.
Man kan ju undra vad som händer och vad som styr...
Tordes i alla fall inte stänga av livskamratens dator innan jag fastslagit att min faktiskt fungerade och var precis som vanligt igen.
Men den fungerar som den ska - och jag fattar absolut ingenting. Men glad är jag.
Nu har jag inte tänkt att stänga av min käcka lilla kompis här - för att vara utan dator kan ju göra en knäpp...(om man nu kan bli nåt man redan är vill säja - i mitt fall knäppare).
Så jag säjer godnatt till er som läser detta och till datorn vill jag bara säja:
Ses imorron!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress