Fjäder

31 mars
Imorron är det 1 april, med allt vad det innebär.
En gammal vän fyller år - men vi träffas sällan nuförtiden. Hon har flyttat från den lilla staden och hör bara av sej nån enstaka gång (mestadels då en vinflaska blivit tömd). Så Grattis "inter pocula".
För övrigt lär det väl bli en hel del lurande under morgondagen...

Tiden går fort.
Det är snart ett år och fem månader sen som min älskade pappa gick bort. Lämnade detta livet!
Min saknad är inte mindre bara för att tiden går. Mina tårar rinner kanske inte lika ofta nu som då, men lika okontrollerat och lika oförberett. Han var min bästa vän!

Det är mycket som ändras i ens liv.
Glädje och sorger.
Det gäller att försöka gilla läget i alla lägen.

Dagens tankeord: Ta inte livet så förbannat allvarligt - du kommer ändå inte levande ur det.
Dagens färg: Vitt, vitt, vitt. (lika vitt som naprapatens rum då han balanserade upp min gamla kropp tidigare idag - det inte han kan, det är inte värt att kunna...)
Dagens låt: Chicago med.... <3

Tänker på mina underbara barn och min älskade livskamrat - tur att ni finns i mitt liv!!!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress