Fjäder

Dom anfaller....
Sitter framför datorn igen.
Katten ligger över vänsterarmen som han brukar när jag sitter här.
Att en "liten" katt kan vara så tung!!
Nåja, mysig är han i alla fall.
Sitter här o kurerar mej med esberitox och lite varm glögg.
Har redan varit i enchinacheaflaskan o pillat i mej ett antal droppar. Sugit på halstabletter likaså.
Försöker med andra ord "mota Olle i grind".
Smakar äckligt förkylt i munnen (Blääää). Tjock i halsen när jag sväljer (mera bläää).
Börjar känna mej varm (och det är inte glöggen... ;).
Alltihop startade klockan 12 idag. Då var det som om någon stängde av energitillflödet i kroppen och allt blev jobbigt och tungt. Sen dess har det bara gått utför. Och inte vill jag bli sjuk - vill man väl aldrig!!!

Var i skolan idag på morgonen och hade den sista lektionen på utbildningen!
Nu ska allt vara klart och jag inväntar betyget...
Känns så himla gott att vara klar och att kunna koppla bort den biten nu. Och jag ger mej sjutton på att det är därför som kroppen reagerar med att starta en förkylning. För nu kan jag slappna av lite och då anfaller dom små jävlarna medan jag har garden nere. Förbannade baciller o virusar o allt annat löst elände som flyger omkring i luften...
Trodde för ett kort ögonblick att jag fått röda små utslag på högerhanden också - all skit kommer på en gång. Men insåg snabbt att det var små kärleksmärken av Bamse sedan jag borstade honom igår ;)

Tror jag ska plantera kroppen i den från FA-fyndet (second hand) nyinköpta skinnsoffan och se nån bra film (eller sova eller nåt). Orkar nog inte vara uppa så länge till är jag rädd.
Sömn är bra medicin!
Snörvel and out...
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress