Fjäder

Hello!
Vilken underbar dag!
Vaknade tidigt (fick ju en timme till skänks inatt!!!).
Satt på stentrappan och drack morronkaffet tillsammans med småfåglarna som kvittrade runtom.
Katt och livskamrat snarkade fortfarande därinne.
Helt plötsligt så fick jag en energikick...
Bytte om och började jobba.
Rensade resterande krukor på vissna blommor och fixade till looken på stentrappan, skurade ur badkaren på altanen, svabbade av Lady´n (sorry Lady, you're gonna have a proper cleaning next time <3 ), sopade ur garaget och plockade in dom sista övervintrarna.
Sen ropade livskamraten att frukosten stod på bordet!
Hade dock inte fått nog av arbete utan gick ut igen efter en god söndagsfrukost.
Slipade och borrade det som så småningom ska bli "Shabby chic-tavlor". Har så himla mycket idéer just nu om vad man kan göra...
Sen satte jag igång och målade ett symaskinsunderrede - inget Singer eller Husqvarna, hittade ett på loppis i somras (J.A. Nilsson Göteborg). Efter en massa förarbete så blev det svart igen.
Fast det var nästan så jag ångrade mej - älskar ju rostfärgat!!!
Har även hunnit med en promenad tillsammans med granne och livskamrat.
Vi träffade en nyinflyttad granne innan vi gick. Troligtvis bor denne i en ihålig vägg i huset intill...
Verkade lite taggig enligt min mening - men himla söt!
Bamsekatten var dock inte lika charmad!


 

Lite kul egentligen, för i fredags på jobbet så pratade vi om vad vi skulle göra i helgen. Det var nån som skulle åka på födelsedagskalas, nån skulle äta middag med goda vänner, en annan åka till ett ställe på slätten och äta osv.
När frågan kom till mej så var det enda jag kunde tänka på att vi skulle lufta elementen här hemma i helgen. Det var liksom allt vi hade inplanerat... (så slappt och skönt).
Men, inte har vi luftat några element!!
Vi har bara varit och som sagt, gjort det som fallit oss in.
Skönt att ha nåt kvar att göra till en annan dag!!  ;)
Nu ropar lekstugan högt och jag ämnar lyda... :))


Lite fler bilder kan jag bjuda på innan jag knallar in i min lekstuga...

Soluppgången bjöd på skuggspel. Huset och garaget ser enorma ut i det perspektivet...

Symaskinsbordet - innan jag satte igång...

En droppe i livets älv
har inte kraften att flyta själv -
dock finns ett krav på varje droppe
Hjälp till att hålla dom andra oppe...

Dessa droppar hade dock turen att få njuta i sin ensamhet och bara vara.
Precis så som livskamraten och jag gjort denna helgen.

Ses vi inte senare idag så ses vi en annan dag.
Ha det!!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress