Fjäder

Så jäkla gött...
att ha haft en hel dag som jag mått toppen!
Fjärilarna var på väg att göra entré imorse, men jag hejdade dom med ett av hälsokostens lugn-ner-dej-preparat. Funkade finfint!!
Var i skolan och gick igenom dokumentation och fick en skrivuppgift att göra hemma. Hade turen att hamna i en liten, himla mysig grupp. Kändes jättebra!
Sen var det direkt in i stora gruppen (över 30 pers!!) och höra på en sk föreläsning. Klarade även detta. Berodde mycket på hon-som-jag-inte-känner-men-träffat-ett-flertal-gånger, som också var där. Jättetrevlig tjej med båda fötterna på jorden och ett sunt tänkande.
Men det var skrämmande att komma in i gruppen/klassen. För efter ca en kvart så hade jag klart för mej vilka som höll ihop, vilka som tyckte illa om vilka, vilka som bara satt av tiden o vilka som var där för att lära sej nåt etc. I alla fall 90% stensäker. Det är lite illa.
Eller också är det bra. Att kunna pejla av folk så snabbt menar jag. Men det kändes ändå lite kusligt att se sammansättningen och hur det fungerade...
Skit samma, jag fixade även den "lektionen".
Efter skolan hade jag för en gång skull lite ledig tid och kände att jag ville stanna i staden innan Taktiljobbet.
Jag som aldrig går i affärer nuförtiden. Var inne i sex affärer och handlade i tre av dom...
Riktigt kul att småshoppa!!
Blev Mascara, ögonpenna och 8 meter spets.
Och en gungande ängel inne hos väninnan med myspysaffären. Gick omkring och njöt av dofter och ljud därinne en lång stund. Och av allt vackert som hon har därinne. Så var det så himla mysigt att träffa henne också. Hon liksom jag, jobbar ju jämt nuförtiden. Ledig tid är helig tid eftersom den kommer i så små portioner.
Därför träffas vi så sällan. Det får bli mer av den varan framöver. Särskilt som dom väntar smått om ett par veckor.
En liten flicka. Daisy. Hon är en vit liten valp av rasen Japansk spets (och av bilderna jag sett på nätet så är hon bedårande!).
Efter stadsbesöket så var det dags att åka till min gode vän Mr F. för en taktil behandling. Han kan konsten att njuta av beröring och som vanligt somnade han innan vi var klara. Personalen där Mr F. bor har bara positiva saker att säja om Mr F:s reaktion på behandlingarna. Underbar musik för mina öron. Jag menar, jag SER ju hur gott han mår, men dom kan även fylla i andra positiva saker som händer då han får Taktila behandlingar. Underbart!!!
Tänk om alla gamla, handikappade och sjuka kunde få ta del av denna underbara behandlingsform och få Taktil åtminstonde en gång i månaden (vilken iofs är för sällan - men alltid något). Då skulle jag vara lycklig!
Som sagt, en riktigt bra dag. Lugn men innehållsrik.
Nu ska jag gå in i lekstugan och prova nåt nytt jag kom på när jag var på stan...
Lev väl!
Kramisar!!!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress