Fjäder

Bad och Svamp (badsvamp...hihihi)
Igår kväll hade vi en sån där alldeles underbar kväll i våra badkar ute. Dryga 40 grader i vattnet, vindstilla och 15 grader i luften. Det var så perfekt.
Fick sällskap medan jag fyllde på vatten av livskamratens "lilla" kusin.
Hur trevligt som helst!
Ett sånt där spontanbesök som jag gillar.
Han kom med en himla bra bevara-värmen-idé också.
Tackar allra mjukast - det fungerade kanonbra!
     Klicka på bilderna för att se dom lite större...

Tur att vi badade igår, för idag blåser det halv storm och regnar. Tempen är strax över 8 grader!!!
Lite skillnad från gårdagen alltså.
Men det hindrade inte att jag åkte ut i skogen och plockade svamp förut idag.
Hittade en korg full med gula kantareller, trattisar och några bleka taggsvampar. Gottigottgott!
Jag brukar rensa svampen direkt  i skogen (det är så tråkigt när man kommer hem).
Gjorde så idag också, men trodde jag skulle bli knäpp på alla får- / älgflugor. Dom är så vidriga!
Anföll i flock gjorde dom. Ingen finess har dom heller - störtflyger mot en och landar med en smäll och sen krälar dom omkring på hud och i hårbotten som om dom aldrig skulle gå att få bort.
Nej, om dom tycker jag inte!
Men att gå i skogen tycker jag om.
Blev lite nostalgisk och vemodig då jag tassade omkring på mossbeklädda stenar och tuvor dock.
Tänkte på, och saknade pappa därute i svampmarkerna. Det var ju alltid vi som gick där tillsammans.
Han, med sina stora gröna stövlar och pipan med Greve Hamilton som doftade så gott bland gran och tall.
Han som var tryggheten och kärleken i mitt liv.
Men ibland känns han närvarande trots sin frånvaro.
Idag var en sån dag!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress