Fjäder

Snyft och gnäll...
Blåsten ökar och det rister i huset - gör det naturligtvis inte, men jag känner för att överdriva idag.
Mår inget bra.
Magen och jag är inte kompisar - nu igen. Brukar ha en krånglande magge men idag är den absolut skittråkig!
Var nere i staden och hade lektioner på Campus. Var i valet och kvalet om jag skulle åka, men bestämde mej för att försöka.
Sprang som vanligt flera gånger innan jag kom iväg (på wc menar jag).
Mag-ras hör till min vardag nuförtiden :(
Nåja, fösta delen på dagen klarade jag hyfsat bra. Det var bara klumpen i halsen och gråten som jag fick kämpa tappert med.
Vi pratade om sondmatning, sug, syrebehandling etc.
På noll röda sekunder så var jag tillbaka på Sahlgrenska och intensivvårdsavdelningen.
Papps låg i sängen framför mej, kopplad till alla slangar och elände och...
Ja, jag orkar inte gå in i detalj på det vi upplevde där - men bildena sitter fortfarande etsade på näthinnan.
Jag hör till och med rösterna och vad dom sa, sköterskora och läkarna...
Det var ju inte så himla kul att få den kopplingen på en lektion/föreläsning på Campus precis.
Men som sagt, jag klarade det.
Gick ut i friska luften på lunchen och stegade mot stadens centrum. Köpte en fylld baguette (nåt jag ångrar med facit i handen) och tittade in i väninnans mysiga butik med förhoppning att hon skulle vara där. Det var hon givetvis inte (varför skulle nåt vara bra en dag som denna?).
Satt på en soffa på staden torg och åt min macka. Skönt i solen!
Eftermiddagspasset började med film. Ingående bilder på kateterisering. Alltså hur man sätter kateter på man och kvinna. Jag som alltid tittar bort när dom visar sånt på TV, operationsbilder, närgångna ingrepp etc...
Nu satt jag här och hade precis klämt i mej en fylld baguette i en redan opålitlig och irriterad mage.
Klart som korvspad att jag började må illa.
Kände hur färgen vek från kinderna, kallsvetten kom och domningarna spred sej i armar och ben.
Snabbt in på wc - huvudet mellan benen och..andas!
Klarade sej.
Tvättade av mej o drack lite vatten och så tillbaka till filmen igen.
Tog tre minuter, sen var det kört igen...
Efter det hämtade jag mina saker, ursäktade mej och tog mej ut till bilen.
Var ingen bra chaufför när jag körde hem!
Tog mej till sängen och slocknade totalt. Sov i fyra timmar.
Min mage är fortfarande arg och irriterad - vilket jag är på den också = ond cirkel.
Det blir inget arbete och ingen föreläsning imorron för min del.
Inga behandlingar heller.
Skit också.
Jag har varken tid eller råd att vara hemma/sjuk.
Men jag törs inte chansa en dag till. Inte när det känns så här.
Känns som om jag tappat livsgnistan totalt idag.
Snyft och gnäll...
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress