Fjäder

Första dagen
på hur länge som helst, som jag faktiskt mått riktigt bra.!!!
Vaknade av väckarklockan (inte bra, men nödvändigt) och låg och drog mej en stund innan jag gick ner o ställde mej i duschen.
Hämtade tidningen och tog morronkaffet och ett par rostade ute på stentrappan i solen (varm jacka så gick det bra).
Så gjorde jag mej iordning, plockade ihop lite grejer och for över till grannbyn.

Hälsade på mina vänner i bilaffären, var och gjorde ett par massager, träffade min ensamma vän ute på byn, fyndade på seconhandaffären - och hade inte ont i magen på hela tiden!!
Den kom runt klockan sex - magvärken.
Men då hade jag hunnit göra det jag skulle, i alldeles lagom takt och utan stress.
Inte för mycket och inte för lite, utan alldeles lagom mycket och i lagom tempo...

Är faktiskt halvt sjukskriven denna veckan o då ska man ta det lugnt, så det så.
Har hunnit uppskatta att människor är fantastiskt snälla och förstående. För att inte tala om empatiska och helt enkelt underbara!
Älskade änglavännens röst fanns i telefonen och underbara moster hade skickat ett paket som kom med posten.
Båda oväntade, men mycket uppskattade och hjärtevärmande händelser.

Ja, för vännen och jag pratar oftast över chatten på facebook - och moster och jag pratar numera, eller mer läser varandras inlägg på facebook. Så man kan säja att datorn står emellan mej och dom som jag tycker om.
ELLER, man kan säja att datorn förmedlar saker mellan mej och dom jag tycker om - som leder till härliga telefonsamtal och överraskande paket på posten.
Den är både bra och dålig på nåt vis.
Fast mest bra. För den ger mej en chans att ha kontakt med många människor som jag tycker om, på kort tid.
Och tid är en bristvara nuförtiden...

I alla fall så har jag en ny lånebil i garaget. En näst intill sprillans ny Volvo med en hel massa lull-lull och automatlåda. Lady'n är hos plastikkirurgen (läs lackeraren) och ska få ny lack (i rätt nyans!!!) på dörrhandtaget som byttes för ett tag sedan. Ska bli spännande att se resultatet.

Det har varit en bra dag idag. Nu sitter jag här med kissen mellan mej och tangentbordet och med livskamraten ljudligt snarkande nerepå. Han har tandvärk stackarn... (nej, inte katten - livskamraten!)
Själv har jag ont i maggen igen, men jag hoppas det ger med sej lite inatt.
Tror nog att min lilla fyrbente healer kommer o lägger sej hos mej sen. Han brukar hitta det onda och lägga sen spinnande på det stället. Ljuvliga misse.

Imorron ska jag till farbror doktorn igen. Denna gången är det ultraljud som gäller.
Sen ska det bli roligt att träffa jobbarkompisarna några timmar.

Men nu är det dags att göra natt här. Ska gå ner o titta till livskamraten och lukta på mina fina presenter!!!
Är inte ett dugg trött, men det är lika bra att lägga sej i alla fall - för imorron bitti kommer jag att vara trött!
Önskar jag vore en morronmänniska. Mornar är så underbara - när man inte själv är trött som en liten gnu....
Natti!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress