Fjäder

Magkänslan bestämmer
i allra högsta grad!!!
Tyvär så var det inte nån bra magkänsla idag. Efter maten så började maggen att "prata" med mej. Den var sur och irriterad och bubblade. Försökte förtränga och ignorera, men se det visade sej vara helt fel taktik. Fick ge mej av hemåt en timme tidigare än beräknat och fick även ställa in dagens massage. Dem tre trygghetsfaktorerna HTS fick ta vid istället. Tog dom i den ordningen också - Hem - Toa - Säng.
Vet inte riktigt vad som händer i kroppen när det blir så här, men idag misstänker jag att det kunde varit brödet jag åt. Men jag vet inte. Det verkar alltid vara olika saker som påverkar min mage och jag har svårt att se några direkta samband. Nåja, det funkade att åka hem lite tidigare. Min underbara arbetskamrat är en klippa. Väl hemma efter en något orolig bilfärd (har ju inte wc i bilen precis ;-) så la jag ner kroppen i horisontalläge. Sov oroligt i fem timmar. Sen blev det ett försök med en lite mat och en kopp pepparmyntathé. Magen blev inte glad - men peppar, peppar, än så länge funkar det.
Synd på en dag som började så bra och som var så rolig fram till middagstid. Synd även för min massagekund som jag nog kan tänka mej behövde sin behandling idag. Men, jag har kört "hela kitet" idag och pillat i mej magmedicin också. Så imorron tänker jag vara pigg och kry igen, så det så!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress