Fjäder

Fredagsmorgon
Morgonen är tidig och jag sitter vid datorn och är lite nyfiken (facebook).
Ute blåser det kraftiga vindar - riktig höststorm faktiskt.
Men termometern visar på över 8 plusgrader, så nån snöstorm lär det ändå inte bli.
Samma datum förra året hade vi snö på marken och minusgrader ute. Tur att det inte alltid är lika. Även om jag nu gillar snö, med ljuset och gnistrandet och knarret och skidåkningen... Men nu har jag liksom blivit lite bortskämd med den här värmen så nu vet jag inte om jag vill ha det där kalla.
Jodå, klart jag vill. Skojade bara!
För om det blir kallt så kanske alla jävla virusar och baciller far åt helv.../varmare trakter, och då kanske jag blir lite piggare. Har en virusinfektion i halsen som sätter ner både kroppen och mej! Inget kul alls.
Håller ju på och grejar i min lilla källarlokal för att kunna ha lite försäljning/visning av grejerna jag gör och detta är så gott som nerlagt nu när inte kroppen vill vara med. Men, men, det går väl över. Idag är det i alla fall fredag och det ska bli gott att slappna av och ägna sej åt frivillig verksamhet resten av veckan.
Nu ska jag plocka ihop mej och fara ner till staden och Daglig verksamhet för att göra lite gott där!
Önskar er en bra dag och försöker lova att återkomma med nåt intressantare en annan gång ;))
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress