Fjäder

Men mamma
så kan du ju inte skriva. Du måste ha vänsterställd text för annars ser det inte seriöst ut. Du kan inte dela av en mening på det sättet eller avstava det ordet så...
Min underbara dotter har blivit precis så som jag var förut. En "svenska-språket-polis". Helt jävla underbart!
Hon har ju rätt naturligtvis och det var förresten jag själv som bad om hennes åsikter. Sunda såna har hon. Skriver inte mej och dej som mamma utan prydliga mig och dig, precis som man ska göra.
Måste verkligen erkänna att jag taggat ner allt mitt tjat om rätt och fel vad det gäller stavning, uttal, meningsbyggnader etc med åren. Men vissa saker har jag kvar. Det finns gränser! Som när folk skriver DEM BLOMMORNA när dom menar DE BLOMMORNA. Dem små barnen när dom menar dom (de) små barnen. Det har blivit som nån jävla epidemi med detta stackars ord - dem. Jag får gåshud när jag läser sånt.
Men det är helt okej att skriva dom, dej, mej och såna samt att svära som en borstbindare...
Nej, jag är inte konsekvent, men jag vet vad jag tycker OCH jag vet hur det ska vara egentligen, även om jag slarvar. Därför blir jag så glad när söta dottern påpekar alla dessa fel för sin mamma. Hon är ett duktigt "barn" ;)

Det var min nya hemsida som fick sej en liten knuff åt det rätta hållet då jag bad om hennes mening. Så jag har redigerat och stuvat om lite. Ser faktiskt mycket bättre ut! Sen ska jag ta en massa mer foton och lägga in + skriva fler olika sidor om andra saker än dom som redan finns med. Etfer det ska jag... hejda mej!
Inta ha panik. Ta det lugnt och göra saker och ting när jag har tid och lust. Då blir det så bra.

Just nu så sitter jag bara här och gluttar lite på facebook, kollar lite på tradera och slappar framför datorn. Imorron är det veckans skönaste dag - fredag! Ska jobba några timmar och sen handla lite innan jag far från staden och hem. Sen blir det fredagsmyyyys för hela slanten.
Köpte en underbar orange mugg med en höna på idag (och ett likadant fat). Dessa ska invigas i morron bitti, till frukosten. Kom precis på att det kommer en skoförsäljare till jobbet imorron bitti - arbetsskor. Måste försöka åka ner till stan lite tidigare då alltså, eftersom jag behöver ett par skor till nu då jag har tre olika arbeten (vill ju inte släpa skor fram och tillbaka hela tiden ju). Detta innebär att jag nog borde göra kväller nu och gå in till John Blund, slänga lite sand på honom och dra täcket över öronen! ;)

Tycker det var kul att Bästaste hittade grejer på second hand idag. Massa filmer och en vacker lampa. Undrar om vi hinner ta en sväng till en av stadens andra "second handare" imorron?! Borde vi hinna på lunchrasten...
Jo, så köpte jag stora burkar med doftljus också igår. Av dyra märket. Men det var nedsatt pris eftersom affären skulle sluta ha dessa i sortimentet. Från 210.- till endast 140.- ! Då är det mellan 70 och 90 brinntimmar på dom (lite beroende på hur man eldar). Kanonbra pris och helt underbara dofter. Älskar att ha goda dofter som "flyger" omkring i huset.

När jag ändå sitter här och pladdrar om ditten och datten så kan jag ju slå mej själv för bröstet och tala om hur duktig jag var när jag kom hem efter jobb och taktilbehandling idag. Var trött som en liten gnu, men valde att ta en cykeltur istället för att ta en tupplur. Såååå sköööönt! Tyvär hade jag inte så bra med luft i däcken och fick stanna till borta i byn för att få hjälp av en snäll man. Fick luft, en trevlig pratstund OCH fick besöka ett litet muséum. Det var mannens lille son som hade ett muséum. Med klockor. Hur charmigt som helst! Den grabben kommer att bli nåt stort! Men så har hans pappa en lanthandel med muséidel också. Vilket får mej att komma ihåg att det är tretton muséum i Lidköping och Grästorp som har öppet på söndag. Då kan man åka runt och insupa gamla tider, dofter och minnen. Ett tips för oss som gillar gamla prylar.
Så, nu har jag suttit här en lång stund och snackat en hel massa väsentligt och oväsentligt. NU är det dags att inta horisontalläge.
Natti!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress