Fjäder

Genvägar äro senvägar.
Det är inte alltid det blir som man tänkt sej.
Detta gällde även idag. Var på gång att ge mej iväg till jobbet i morse när magen sa -NEJ!!!
Då lyssnar man, kan jag säja. I alla fall när den säjer till på det viset.
Så idag har det blivit en dag i hemmet. Nära till allt så att säja ;)

Har uppdaterat min nya hemsida med lite fler bilder, fixat ett par nya filmer och tittat mej omkring i "lekstugan". Så mycket mer blev det inte. Kan inte säja att magen blev gladare, men vi börjar komma på speaking terms med varandra i alla fall. Hoppas den slutar att bråka snart!
I alla händelser så hade jag en underbar helg. Får leva på den så länge.
I fredags kväll så badade vi i karbaden ute. Sen eldade vi i våran keramikbubbla på altanen och satt och tittade på stjärnorna - länge, länge...
Hade massor av lyktor tända också...
Lördagen ägnade vi åt arbete vid paradiset. Ja, vid torpet alltså ;) Klippte gräs, röjde i växthuset och satte sticklingar. Vår vindruvsstock (som jag tror vi planterade 2004) tog sej mot alla odds i år. Den gav till och med fem ganska stora klasar med härligt mörkblå druvor. Trodde aldrig den skulle överleva vintern som gick med trasiga glasrutor i växthuset och täckt av snö. Men livskraften är enorm. Både i och utanför växthuset. Nu ska det bli kul att se om jag lyckas med mina kaprifolsticklingar! Hoppas, hoppas.
Tog lite sticklingar på den Kinesiska kärleksörten också.
I söndags (ja, igår alltså) var mysiga grannen och jag på utflykt. Meningen var att vi skulle åka till loppisen i Tidan. Så vi gav oss iväg, glada i hågen. Efter några minuters resa så började det regna. Eller ja, regna är väl en underdrift - det var skyfall! Men vi åkte. Smarta Fjäder tog en genväg för att spara tid och körsträcka. Och det hade nog blivit så om jag svängt åt rätt håll och på rätt ställe. Men nu gjorde jag inte det så resan blev lång och när vi väl kom fram var det bara 55 minuter kvar innan dom stängde. Men det gjorde inget. Vi hann att se!
Och vi till och med handlade - småprylar och julkort från Evas katthem i Stenum. Har aldrig varit på katthemmet (inte än!), men är stödjande "medlem" till detsamma i alla fall. Det var enda stället vi handlade på, så det kändes bra. Plus att vi köpte lite bröd utanför den stora byggnaden...
Utsikt från fikastället...
När vi kom ut från loppisen hade det slutat att regna så vi kunde sitta ute och fika. Gotti gott gott!
Resan hem blev lika regnig som ditresan - men vi hade lättare att hitta målet denna gång ;)

Nu tror jag bestämt att jag ska kura ihop mej och lyssna på en talbok medans händerna pillar med något litet hantverk. Eller också tar jag en riktig bok / alternativt tidskrift och njuter av. Det, och en kopp thé...hmmmm, så får det bli. Ha en bra måndagkväll, tisdageftermiddag, torsdagmiddag...vad än det nu är när du läser det här ;)
Hörs.
Kram.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress