Fjäder

Det drar sej mot slutet
och det kan vara dags att summera det gångna året lite.
2012......smakar lite på årtalet......känns lite konstigt på nåt vis.......hur kom vi hit egentligen....?  
Det gick allt väldigt fort det!
Tycker väl att åren går fortare och fortare och att det stundtals är lite svårt att hänga med.
Men, det är väl så att ju mer man har att tänka på, desto fortare går tiden.
Vet inte riktigt om det är bra eller dåligt - så är det bara.
 
Kommer ihåg en episod från den tiden då jag gick i småskolan, nere i dom småländska skogarna. Fröken gav oss en matteuppgift - att räkna ut vilket år vi skulle fylla 50!
Året blev 2009. Det var en evighet fram till detta årtal då. Så otroooooligt långt borta!
Nu är det året passerat och jag har börjat andra halvan av ett sekel. Lika ofattbart det!
På tal om att tiden går fort alltså.

Året som gått var det ja...
Ett år med både glädjeämnen och sorger -
Öppnade min lilla butik 'Ner till Fjäder', inne i lilla staden i januari.
Fick ett nytt jobb och en fast tjänst, med nya arbetskamrater och göromål i mars.
Reste till söta dottern i Stockholm och hade ett par härliga dagar i maj.
Hade besök av finaste moster o morbror från England i augusti.
Zurre & Zero flyttade in hos oss på julafton.
 
Många fler, roliga och alldeles underbara saker har hänt detta år,
men som alltid så har myntet en baksida
och jag saknar vår underbara misse, Bamsekatten.
Också vänner har gått ur tiden och mycket annat som hänt känns tungt.
Så man kan väl summera det hela med, att året varit ungefär som år brukar vara - en blandning av sånt som stärker och sådant som ger en, det som kallas livserfarenhet.
Nu skulle jag vilja passa på att tacka min fina familj, släkt, vänner och andra bekantskaper för det gångna året.
En del har jag inte träffat så mycket som jag hade velat - andra har jag kanske slitit lite väl mycket på...
Hur som helst så vill jag att ni ska veta att ni alla ingår i mitt liv, att ni har en egen speciell plats där. Och jag är glad och tacksam för att jag får vara en del av ert liv!
 
Låt nu slutet på detta år bli fritt från sorger och må nästa år - 2013 - bli bland de bästa av alla år!
 
GOTT NYTT ÅR !!!
 
...och var rädda om varandra och det här vackra klotet vi kallar vårt hem ! ! !
Kram från Fjäder
 
 
Kim Svensson

Vilken fantastisk text min Kära Anita! önskar dig allt gott inför 2013 <3 Kramar

Lotta Skoglund

Kramis tillbaka till dig och Gott nytt 2013 !

Fjäder

Tack mina fina vänner - såna som ni kan man aldrig få för många av!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress