Fjäder

Veckans Ängel (Vecka 5, 2012)
Denna veckas Ängel är i allra högsta grad en sådan! En Ängel menar jag.
Hon föddes i början av 1900-talet och har numera lämnat detta jordelivet sedan många år.
Hennes namn var Signe Elvira och hon var min älskade mormor och Gudmor.
Under alla de år som jag kände min mormor så hörde jag henne aldrig säja ett ont ord om någon. Hon kunde vara ledsen och hon kunde vara arg (tror jag... Jag såg henne aldrig arg!!!), men hon sa aldrig något ont om någon annan människa.
När jag var liten var mormor den bästa som fanns. När jag växte upp var mormor den bästa som fanns. Hon stöttade, förklarade, tröstade - och hon lyssnade! Vi var bästa brevvänner mormor och jag, eftersom dryga 40 mil skilde oss åt (och på den tiden åkte man inte hit o dit hur som helst).
När min älskade mormor gick bort fick jag ett tomt litet rum i mitt hjärta. Hon fattas mej och jag saknar henne och hennes varma mormoderliga kramar. Hela hennes väsen av trygghet och kärlek. Känslan av att som liten, springa fram till henne och låta hennes armar omfamna mej... Jag vill för alltid hålla kvar dom ögonblicken, den känslan!

Signe Elvira - min älskade mormor och Gudmor - här med mej i knät strax efter dopet.
Numera upphöjd till Ängel och djupt saknad och i minnet bevarad.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress