Fjäder

Veckans Ängel (Vecka 31, 2012)
Såna här Änglar gjorde vi på mitt gamla jobb. Varje Ängel hade ett eget tema och ett eget namn.
Detta är Rock-Ängeln!

Tyckte den passade bra idag när jag börjat jobba igen efter semestern. Varför?
Jo, på mitt arbete kan ljudnivån vara ganska hög ibland. Det är likaså många bollar att hålla i luften - många olika samtal på gång samtidigt. Ofta får man vara med i flera samtidigt (vare sej man vill eller ej ;).
Då är det så himla skönt när dagen är slut, att sätta sej i bilen och dra på RockKlassiker /106,7 på högsta volym och blåsa rent i skallen på alla dagens diskussioner. Helst ska takluckan vara öppen också. Och rutorna nere så vinden får härja fritt i hår och huvud...
Sen, när jag kommer hem, då vill jag ha det alldeles tyst och kunna njuta av fågelsång och naturljud. Då har rocken rensat dagens alla ljud - likt en hjälpande Ängel / Rock-Ängel!!!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress