Fjäder

Tankar en måndagkväll
  • Tog ner växtpressen från bokhyllan. Överst, intill taket låg den. Dammig som bara den. Och vad ligger uppepå den, om inte ett lika dammigt kort på min pappa. Där, på växtpressen!!! Jaja, ett litet budskap från ovan...
  • Satt mittemot en dam häromdagen. Hon trodde på fullaste allvar att Thorsten Flinks låttext handlar om en erigerad penis (ja, hennes ord var inte lika rumsrena som mina var ;) "Jag reser mej igen" .....hahahaha....
  • Mitt hjärta gråter när jag tänker på den olycka som var i en bergtäkt i Järpås (utanför Lidköping) idag. En kvinna omkom då hennes lastbil störtade ner 20 meter. Min magkänsla säjer mej att jag känner kvinnan! Men så länge jag inte vet så hoppas jag... Oavsett om det är så eller ej, så gråter mitt hjärta...En onödig olycka som kostade ett liv!
  • Det gör mej dock glad, att det behövs så lite ibland för att göra någon annan glad. Ens eget bemötande, ett leende, en stund i friska luften, en promenad, en stund av lyssnande...
  • Det gör mej förbannad när kvinnor och män med barnvagnar går långt ut i gatan fast det kommer bilar och kör. Vart fan tog det sunda förnuftet vägen? Om dom inte tänker på sin egen säkerhet så kan dom väl för Guds skull tänka på sina barn...
  • Lyssnar på Freddie Wadling och låter hjärtat fortsätta gråta... Jag hoppas min magkänsla har fel för en gångs skull!!!
  • Dammsög hela huset när jag kom hem efter jobb och behandlingar idag. Så underbart med lite svalare luft igen, så det blir något gjort inne - och jo, jag gillar varma sommarkvällar. Det är dom stekheta dagarna jag tycker kan vara lite jobbiga.
  • Stannade upp och njöt av mitt "inspirationsbord" när jag kom hem idag. Ser att jag måste ge luktärtorna och tomatplantan och Mårbackan lite stöd. Förutom det så tror jag det klarar sej.
  •  Men jag kom på lite mer inspirationsting att lägga /hänga där... fortsättning följer...
  • Varför kan inte folk köra i rondeller? Blinkar hit och blinkar dit och rätt som det är så svänger dom bara... grrrrrr!!!
  • Studerade värmeverket från stranden lite längre bort häromkvällen. Hur i helvete kan man förstöra en strandtomt med ett sånt bygge? Nej, det enda rätta är att göra om byggnaden till hotell! Med badanläggning istället för sophantering. Med utsiktstorn istället för skorsten. Flytta nuvarande verksamhet till mindra attraktiva områden (typ Kartåsskogen, där man redan förstört miljön). En nytänkande idé!!!
  • Och om man drar ner på alla politikers och chefers löner etc, så kunde vi vanliga gräsrötter få en skälig lön för det arbete vi utför..........................................
  • En stor eloge för dom som sköter vår fina stadspark i Lidköping. Namnskytarna runt träden (som hänger och INTE är fastspikade/skruvade) är en jättefin touch. Svenskt namn, latinskt namn OCH blindskrift! Stor eloge för detta. Kanonbra!

Många tankar rinner genom huvudet ikväll. Men tanken på en ca 65-årig, kvinnlig lastbilschaufför som fick plikta med sitt liv för att utföra ett arbete, är den som etsar sej fast. Mitt hjärta gråter...



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress