Fjäder

Torsdagssnack
Jaha, så har jag en lånebil igen då. Fast det står hyrbil på sidan av den. Skit samma. Min fina Lady är på verkstad igen. Nu borde dom väl kunna fixa till felet som gör att hon går som en hoppande, tvekande groda stundtals.
Jag åker i alla fall omkring i en svart lite loppa som gillar eco-körning. Det blinkat grönt och visas hur ekonomiskt jag kör (eller inte) och när jag ska lägga in högre växel... Kul, eftersom manuell växellåda är urtråkigt! Men förhoppningsvis ska jag inte behöva vara ifrån min Lady så länge denna gången. Ser starkt fram emot att dom ska ringa från verkstan imorron igen och säja att " Nu går hon som en Gudinna på vägen igen!!! ".
För sån är hon, min Lady. Stor, komfortabel och underbar på vägen. Snabb som en iller när det gäller och glidande lugn och skön när det passar sej.
 
Har hunnit jobba på två ställen idag. Roligt på båda arbetsplatserna. Eftersom jag inte varit där på så länge nu så   blev det många goa kramar!
Avslutade dagen med att ha öppet i lilla butiken. Dit är det ingen rusning minsann. Men varje kund (eller gäst) som kommer har något speciellt att tillföra. Det är förunderligt hur det kan vara. Och att det inte är mycket folk som kommer, det beror ju på att jag inte annonserar i nån tidning etc. Marknadsföringen ligger i munnen på dom som varit där, så att säja. På så sätt kommer min kundkrets att växa och dra till sej intresserade!
 
Nu känns det som om jag sitter här vid datorn bara för att....
Bara för att jag är så trött att jag inte orkar resa mej och göra nåt vettigt. Men jag ska ta mej i kragen och knalla ner i köket och se om det finns nåt ätbart. Sen blir det en stund i lekstugan, med talboken, innan det är spikmatte- och läggdags.
 
Så kan en torsdag se ut i Fjäders liv.
Jag hoppas din dag varit bra och att du kommer att sova gott inatt.
Kram
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress