Fjäder

God förmiddag!
Nu tänker jag skriva mitt lilla inlägg medans jag mår bra och livet känns skapligt.
 
För än så länge har inte mina demoner vaknat och tagit kroppen i besittning. Jag hoppas dom kommer att vara sovande och frånvarande hela dagen!!!
Har precis fått i mej dagens första mugg med kaffe. Tasseman ligger i fönstret intill mej och utanför kvittrar småfåglarna. Solen sprider sitt ljus över vintervita vyer och det ser fantastiskt vackert ut.
Vaknade av telefonen idag. Eller ja, jag var vaken, men låg kvar i goa sängvärmen. Det var söta dottern, och hon lät glad idag. Tänk vad ett modershjärta är känsligt för tonfall och vibbar.
 
Jag fick ett bra besked på mailen häromdagen också. Kissarna har inga parasiter eller det där andra som dom kollade samtidigt. Skönt.
(Lånad bild)
Kanske är det bara omställningen med ny mat, nytt vatten (vi har ju "eget" vatten här), ny kattsand, nytt hem... Hoppas det i alla fall, så dom blir bra i sina små magar. För förutom just att dom är lösa i magen, så är dom pigga och helt ljuvliga. Fäller dock. Massor! Lilleman har sån där päls där stråna flyger omkring i luften och hamnar överallt! Men det är väl vinterpälsen som ska bort, till förmån för sommarklädseln kan tänka. 
 
Nu ska jag knalla ner och äta lite frukost. Hoppas kroppen vill följa med mej ut på en liten promenad sen...
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress