Fjäder

Första dagen gjord!
Ååååååh....vilket underbart väder!
Regnet strilar ner och temperaturen har gått ner till sjutton grader.
Jodå, jag gillar visst värmen, i år mer än jag någonsin gjort - men det kan vara skönt med nån dags omväxling. Lite svalt och lite syre.
Jag hoppas bara att åskan håller sej på avstånd så länge jag sitter här och knattrar på tangenbordet...
 
Jag har jobbat idag!
 
Två timmar jobbade jag "hemma hos". Det gick jättebra och var himla trevligt. Men fast jag inte trodde att det kostade så mycket energi, så märkte jag att det faktiskt tagit lite, när jag klev utanför dörren. För där träffade jag goa jobbarkompisen och pratade lite. märkte jag att jag hade svårt att ställa om och att jag hade gjort av med energi och koncentration. Så det kan vara.
 
Men skam den som ger sej.
For iväg till second hand och fyndade en engelsk knäbricka och sen vidare till zooaffären och köpte kattmat. Där var dom så gulliga, jag fick både en näve kattgodisar ("karameller" i papper till kissarna) och en jättesöt tygväska med katter på.
Efter det så var det dags för tid hos min pratare. Trevligt att träffa henne igen. Men besöket tog inte så lång tid, så jag hann (orkade) och gå in på den stora outleten intill, innan jag for hem.
 
Stannade till och med och tog ett par bilder vid vattendraget som går genom staden. Älv säjer en del, å säjer andra. Jag får väl säja Lidan, så har jag inte trampat någon på tårna.
 
När jag väl kom hem, då var jag full av energi (trodde jag). Tog en macka och en mugg kaffe - och sen slog tröttheten till!  Försökte vila en stund, men kryp i kroppen och små elaka ryckningar i densamma gjorde att jag inte kunde slappna av. Skit också. Jag om var/är så trött.
 
Men nu har jag piggnat till lite. Sitte vid öppet fönster och lyssnar till regnet och ur högtalarna svävar underbar musik. Intill mej har jag (trots den tidiga timmen) en whisky.
Tänkte att den ska få mej att slappna av och komma ner i varv. För tydligen så blev det mycket för kropp och knopp och allt det andra idag, den första arbetsdagen.
 
Men det känns ändå skönt att ha kommit igång.
Imorron är jag "ledig"/helt sjukskriven igen. Sen är det jobb både torsdag och fredag (men bara några timmar varje dag). Ser fram emot detta med lite samma känsla, som när man ska göra nåt spännande (??!). Lite skräckblandad förtjusning, skulle man kunna säja...
 
Sen såg jag på en väns sida på facebook, att det är sten- och mineralmässa på Falkängens hantverksby i helgen. "Julafton" ! ! ! !
Jag älskar sten!
 
Förmodligen så har jag så många kilo sten att jag klarar mej resten av livet, vad jag än tänkt att göra. Men jag kan inte få nog. Stenar tilltalar mej. Så jag antar att jag/vi kommer att besöka denna stenmässan som vanligt - och att jag blir X antal kronor fattigare. Men fan så mycket gladare!
 
Oh, puh....nu kom en sån där förbannad värmebölja i kroppen igen. Jag är så uppless på denna temperaturhöjning med medföjlande fuktökning på min kropp, att jag gladeligen skulle skänka bort det till en som behövde. Nu funkar det ju inte så, och jag vet att det förmodligen både är tantåldern och biverkningar på min medicin. Så jag får väl li' med det!
Tantåldern går väl över nån gång, och medicinen ska jag ju inte käka för evigt.
 
Plötsligt så kom en impuls att gå in i lekstugen. Jag har inte satt min fot därinne på hur länge som helst, så jag tror väl jag tar och följer min impuls.
Ses.
Hej!
Lotta Skoglund

Attans också ! Du hade väl inte behövt nämna stenmässa..... ;-) Kramis i alla fall

Anita Fjäder

Hehehehe...en till som gillar sten!!! <3

Lena

Vilka vackra bilder, och vad du skriver bra.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress