Fjäder

Alla bara klagar....
....men jag älskar regn!
 
Har suttit på stentrappan ikväll och tittat och lyssnat på regnet.
Det är så rogivande. Luften blir syrerik och doftar så gott. Allting blir avsköljt och rent - färgerna blir fantastiska...
Samtidigt måste jag ju säja att regn tillsammans med blåst är otroligt jobbigt - men idag har det varit helt stilla.
Gjorde alla (sex) ärenden, som jag hade tänkt att göra, förut idag, nere i staden. Gick smärtfritt och kändes bra. Men naturligtvis så var jag helt slut, när jag kom hem.
Då var det gott att sitta på trappan och ta en kopp kaffe och en amerikansk donut (inte nyttigt, men gott). Lite senare blev det en köttbullemacka och ännu lite senare, en whisky.
 
Är så glad att jag klarat alla mina "måsten" idag. Nu kan jag slappna av, och bara vara.
Precis som dom här fyra sköningarna, som satt på min bil i eftermiddags. Fyra små sädesärleungar, som satt och väntade på att mamma sädesärla skulle komma och mata dom. Hur gulligt som helst!
 
Ses imorron! :-)
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress