Fjäder

En vanlig lördag
Vaknade med värk i händer och underarmar. Blev kanske lite för mycket rensande igår. Jag kan ju inte göra som alla andra och använda redskap. Nej, jag måste slita upp skiten för näve (med händerna alltså). Tycker resultatet blir bättre då, samtidigt som jag känner mej "ett med naturen". Sån är jag.
 
Vad gör man då när det värker? Jo, man går ut och fortsätter att gräva och jobba i trädgården - för att det är så kul! (Så tänker man inte på att man mår illa så mycket då heller):
Fast idag får jag passa på mellan skurarna. Det har väl en mening det också - annars skulle jag väl aldrig ta några pauser...
 
Så just nu är det paus!
Funderar på om man skulle unna sej nåt gott....
Men det är så lätt att bli sittande då.
Hoppas det klarnar upp framåt kvällen, så man kan sitta ute och njuta. Kanske ta en promenad till Smiebacken, eller nåt.
 
Livskamraten och katterna unnar sej en vilopaus. En i soffan, en uppe på garderoben och en under mitt skrivbord...
Kanske ska göra detsamma en liten stund....?!
Ja, så får det bli.
Ses senare!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress