Fjäder

Livets berg- och dalbana
Lååååångfreeeeeedag idag.
Känns som vilken jävla dag som helst. Ja, jag har en SÅN dag idag :(
Efter att ha haft en toppendag igår, med positiva känslor och en hel del energi - så föll mitt korthus idag, igen. Hann inte ens upp ur sängvärmen innan skaket började. Sen följde magraset, som ett brev på posten. Tja, vad som kommer härnäst, det vet jag inte. Men jag tänker i alla fall ta det lugnt idag. Väldigt lugnt!
 
Inne i staden är det påskmarknad, precis som brukligt är denna långa dag. Det var längesen jag var där, och det lär inte bli i år heller. Tror även att det skulle var något med amerikanare etc i den "nybyggda" arenan. Och på Kinnekulle har dom öppet lite varstans - säsongen börjar ju så smått nu, även om man inte kan känna någon vårvärme ännu. Hade varit kul att åka till Falkängen och titta på Mr.C:s ljuvliga alster, och hälsa på min favoritpippi i caféet, men det får bli när orken finns (och folkskyggheten lagt sej). Tills dess blir
det babysteps...
 
Här hemma har jag lagt på gula underlägg på köksbordet. Ställt ett ägg på samma bord och satt en liten höna i en blomkruka. Det är vad påskdekorationer det bjuds på här. Tycker man kan göra roligare saker med fjädrar!
Kanske ska sätta mej och se om jag kan göra något litet fjäderarbete. Har ju "en del" att välja mellan. Fast det lutar mer åt Sookie Stackhouse, Eric Northman och dom andra karaktärerna i True Bloodböckerna. Känns lite passande att läsa om vampyrer, varulvar, häxor och älvor så här i påskhäxetider. Underhållande som fan är dom i alla fall.
Kan tacka Änglavännen för detta, eftersom det var hon som lånade mej dom första böckerna i serien - och jag ville inte ens läsa dom... Men, hon övertygade mej om att dom var läsvärda - och jag fastnade direkt, så fort jag börjat läsa. Tack för det min vän.
 
Tittar ut genom fönstret och sen en blå himmel, med lite diffusa vitgrå kanter nedtill. Det blåser nordan och vinden är isande kall (gick inte ens att ha vädringsfönstret öppet). Kanske, kanske att jag går ut och sätter mej i lä på solsidan senare. Men nu är Tassemannen och jag inne och slöar.
Han sover så sött intill mej i fönstret!
Den lille krabaten är ute och leker med grannens misse. Dom var här inne nyss och åt lite, innan dom sprang ut igen och lekte 'följa John'.
Medan Lilleman och Jonte kommer jättebra överens, så reser Tasseman ragg när grannkissen kommer för nära. Dom är så olika våra små missar. Underbara, var och en på sitt sätt.
 
Och nu kommer jag inte på mer nonsens att prata om. Har bestämt mej. Det får bli horisontalläge och en filt istället för nyss nämnda sysselsättningar. Kroppen vill inte alls vara med idag och jag får ju vara snäll mot den, eftersom den var snäll mot mej igår...
 
Önskar er en riktigt Glad och Trevlig och Skön Påsk. Vad ni än hittar på. Kom bara ihåg att vara rädda om varandra - och er själva!
Kram
Skat-ann

Hoppas du mår bättre i morgon. Å du, Pippin jobbar inte idag :)

Kim Svensson

Ha en fortsatt fin Påsk min kära..ja, babysteps är så förbannat nödvändiga när man vill tillbaka..jag vet sj ( har ju bränt ut mig flera ggr ) att man vill bli bra !!! helst igår ! och man vågar knappt säga att man mår bra av rädsla att få straff och bli sämre..usch ja, men du är på g, det tror jag på :) Kärlek till dig min fina Anita <3

Anita Fjäder

Tur jag inte åkte då Ann:-)
Kram till er båda

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress