Fjäder

Inget har hänt...
Tror minsann att katterna piggnat till igen.
Tasseman ger på den lille, när han kommer åt och Lilleman klättrar i träd och leker svartvit flugsnappare. Till flugsnapparens allmänna irritation...
 
Hoppasnu att jag inte behöver fara iväg till veterinären imorron med "maffiabossen"...
Han är ute för tillfället - och aptiten är det som vanligt inget fel på!
 
Tog i alla fall den där promenaden jag pratade om förut. Gick vägen över gärdet upp till dungen och plockade liljekonvaljer. Underbart vackert! Men kärringen blev trött, bara av den lilla promenaden.
Fotade kaprifolen i trädgården också också. Snart blir det väldoft även där.
Ja, mycket mer än så hade jag inte att tillföra idag.
En händelselös dag med mycket vila.
Måtte kropp och knopp uppskatta detta, så jag blir som förr igen. Fast det vill jag inte bli säjer min pratare. För då är jag ju snart tillbaka nere i det mörka, hemska hålet igen. Och det har hon ju rätt i, förstås. Så jag vill bara komma tillbaka så pass mycket att jag är snäppet undet där jag var...
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress