Fjäder

Blogg nummer två denna söndag
Känner mej riktigt duktig.
För jag tog en promenad ikväll, istället för att sätta mej ner framför TV:n (det var ju Morden i Midsomer...).
 
Istället blev det 8,27 km. Hade faktiskt tänkt att gå en liten bit till, men skymningen kom fort och jag tog ett par markvägar hem, istället för den stora asfaltsvägen jag "planerat" från början.
 
Underbart med en lång, varm dusch när jag kom hem!
Men nu är kroppen trött.
Snart dags att 'snutta kudden' - för imorron är det jobb igen.
 
Men det blir lite annorlunda nu, eftersom jag delvis bytt grupp/avdelning. Känns jättebra, eftersom jag kommer att kunna använda min kreativitet och fantasi mera på det viset. Så är det meningen att vi ska jobba mer tillsammans, granngruppen och vi. Det kommer att bli bra!!!
 
Har en "kortvecka" denna veckan - jobbar 'hemma-hos' på onsdag.
Blir bra det, att sluta tidigt. För idag så hände det...
 
Jag har börjat så smått att torka och damma och fixa!!!
Än så länge bara halva kontoret - men ändå!!!
Fick in lite nya krukväxter, tvättade av fönstret på insidan, städade skrivbordet...
 
Kändes riktigt bra.
Sen blev det en naturlig paus, eftersom livskamratens paranteser kom. Då blev det kaffe och bakelse, för att fira mannen i mitt liv, som fyller år imorron!
 
 
Dagen till ära så blev det en riktig gammeldags söndagsmiddag (nästan).
Gjorde en härlig stek av ett stort kalkonbröst. Stekte tillsammans med morötter, lök och katrinplommon.
Serverade med potatis, en smarrig gräddsås, skivad gurka, gelé, inlagda gröna tomater, inlagda vitlöksklyftor, syltlök och tomater.
Smakade fiiiiint!!!
 
 
Ett par bilder från trädgården blir det också, innan jag somnar...
 
 
Och några från kvällspromenaden....
 
 
Och eftersom livskamraten så gärna vill ha en picup, så köpte jag några stycken till honom på loppis igår... :)
 
 
Sov gott, lev väl och glöm inte dina vänner!
 
Natti!
 
 
Lena

Fina bilder som vanligt Fjäder o vilka fin bilar till födelsedagen. Hälsa och gratulera.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress