Fjäder

Sista blogginlägget!!!
Om fem timmar är det nytt år!
 
 
Naturligtvis så önskar jag alla ett bra slut på det innevarande och ett Gott Nytt på det nya!
 
Det här får bli årets sista inlägg här - för om en stund så ska vi samlas nere i puben, här i byn. Där kommer vi att stanna tills nästa år! Goda vänner allihopa!
 
Har allt tänkt att skriva här flera gånger under dom sista dagarna, men det har liksom inte blivit så...
Men nu så.
 
Har precis ätit årets sista måltid. Det blev hel anka, stekt i lergrytan, jasminris, skitgod sås och en apelsin- och grönkålssallad. Såååå gott! Och jag blev sååå mätt - igen!
 
 
 
Men idag kom vi i alla fall ut på en promenad, söta dottern och jag. Himlen var fantastisk!!!
 
 
Häromdagen tog vi en sväng till Kinnekulle också. Det var en grå dag och inte speciellt upplyftande. Men lite vackert ändå. 
 
 
Utmed denna å, skulle jag vilja traska leden som finns där....
Sjöråsån vid Hällekis.
 
 
Det var snötyngt och vackert, trots att man inte såg långt för dimman.
 
 
Gick en promenix nere vid sjön häromdagen också - när dottern var hos frissan. Fick lite hjärtsnörp av fina minnen som svepte förbi och nuddade min kind!
 
 
Och dotrami blev fin i håret!
 
 
Förresten, vi var och såg på Hobbiten dan före dan. Sista filmen i Hobbittrilogin (som egentligen inte är en trilogi, utan en enda bok...). Men den var okej.
 
Fast dom tre Sagan om ringenfilmerna är bättre!
Tycker jag!
 
Så nu är det bara att börja se dom i den ordningen dom kommer tidsmässigt, d v s Hobbitarna först och Ringen sen.
Lär bli ett filmmaraton!
 
Men nu hinner jag inte skriva mer.
Ska göra mej iordning och plocka med lite grejer ner till puben.
Ha det så bra ikväll - årets sista kväll!
 
Vi ses och hörs nästa år!!!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress