Fjäder

Skit, piss och blod...
Inte nog med att dagen var pissig....
när jag kom hem möttes jag av Lilleman - som hade hela baken full av skit.
Intorkat och kladdigt i pälsen.
 
Det var bara att starta operation kattrengörning, medan bilen stod på tomgång i väntan på att få komma in i garaget. Lilleman såg ut som om han skitit ner sej av rädsla...
 
När Lillis var ren, så kom Tasseman...
Han hade rivit upp ett sår / en bula ovanför ögat, och blodet rann ner i pälsen.
Nästa kattrengörning alltså...
 
Ikväll när jag stod och fixade varma mackor kom Tassis och strök sej runt mina ben. Tänkte inte så mycket på det, utan grejade på.
Så kände jag att jag klev i nåt vått...
 
Då hade kissen rivit upp såret igen, samtidigt som han skakade på huvudet - blodet skvätte!
 
Ja, så kan man ha det en dålig dag!
 
Nu funderar jag på att stänga av allt tekniskt och gå och dra täcket över huvudet.
Eventuellt med en kopp thé och en god bok - om jag orkar.
 
Ville bara förmedla hur det är att vara kattägare en dålig dag...
 
Men dom är mina healer's och underbara små spinnmaskiner i alla fall.
Älskade go'a pälsbollar!
 
Natti!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress