Fjäder

Den "nya" butiken
Åkte ner till lilla butiken efter jobbet idag.
Gick där och plockade och skrotade, och tyckte det var hur rörigt som helst när jag började.
Plockade lite här, flyttade undan lite där, hängde upp och plockade ner - allt samtidigt.
Sen helt plötsligt så var det klart!
Härligt!
 
Nu är det bara prismärkning och dammsugning kvar innan jag slår upp portarna på onsdag eftermiddag.
Kommer att ha öppet 15 - 19, på onsdag och på skärtorsdag.
Alla som vill, är välkomna att titta 'Ner till Fjäder'
 
Här kommer en liten försmak...
 
Den nya kundhörnan, där man kan få sej en kopp kaffe eller thé.
 
När jag var liten, och mina föräldrar hade gäster - då serverade man alltid det goda att dricka, ur någon fin flaska.
Jag tycker att den seden är trevlig, och därför har jag skapat ett antal sådana serveringsflaskor.
Tänk er själva, vad kul att ta fram en flaska som någon aldrig sett, och servera ur den...
Naturligtvis så finns det bara en av varje - alla är unika skapelser, precis som det mesta jag gör. Aldrig två likadana!!!
 
Det är ju snart påsk, och passande nog, så har jag ett antal dekorerade påskägg i butiken. Färdiga att fyllas med det man tycker passar bäst...
 
Kanske ett färggrannt halsband i regnbågens alla färger, ett änglahalsband eller ett med ett peacemärke...
 
Här finns något för varje smak.
Stensmycken, halsband av glas, trä, pärlor, snäckor, järntråd, gamla bestick, fjädrar....
 
En liten detalj i butiken...
 
och en översiktsbild - som kan se lite rörig ut, så här på håll. Men det som hänger över bordet, är pinnmobiler. Fantasifyllda skapelser, eller naturligt enkla.
Bakom dom, i spegelhörnet, hänger drömfångare och glädjespridare...
 
En hörna med kläder (franströjor med textilmålning och glaspärlor) och skön avslappningsmusik, finns också.
 
Och ovanför den dekorativa dagbädden/soffan, hänger ordspråkstavlor och fjäderklädda änglar!
 
Det finns möljighet att sitta ner och bara vara. Atmosfären i butiken är avslappnad och harmonisk, med fågelkvitter och skön bakgrundsmusik...
 
Det finns mer än detta i butiken - saltstenslyktor, rökelsepinnar, romantiska drömfångare, Fjäderteckningar, vykort, runstenar, hårsmycken, armband, örhängen, skinnpåsar, pinuptavlor, badsalt........
 
Som sagt, du är välkommer 'Ner till Fjäder' att titta själv!
 
 
Ingången till butiken ligger på gaveln av Majorsallén 24. Det står en "trottoarpratare" utanför.
 
PS. Jag tar inte kortbetalningar, däremot har jag Swish !!!
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress