Fjäder

Hela känsloregistret + fortsättning på "sagan" om X....
Började att se en film häromdagen. Men mitt sällskap orkade inte se hela, så vi avbröt. Men det var en melodi i filmen som fastnade hos mej - så ljuvligt vacker. Klicka HÄR så kan du också höra den....
 
Viss musik fastnar lättare än annan, och en del låtar lämnar en aldrig! Därför känns det bra med musik. Det finns låtar och texter för alla sinnesstämningar och tillfällen! Det vackraste är när man "har en låt" tillsammans med någon. Som ett svävande osynligt, men starkt band. Det är en skön känsla.
Varför kom jag nu in på musikspåret idag då? Jo, jag hörde en låt när jag vaknade... I och för sej i mitt huvud.... Men den fick mej att le och att nynna på den när jag klev upp ur sängen. Den gjorde mej glad!
 
Nu är det alltså fredag. Jag är ledig på fredagar - och njuter av att vara så. Sovmorgon, frukost i solen på stentrappan. Fågelsång....
Det kan liksom inte bli bättre!
 
Igår var också en sån där jobbig/skön dag. Den innehöll massor av känslor.
Dagen började med ett telefonsamtal, som fick mej att må jättebra. På jobbet hade vi en lite halvkaotisk, men rolig dag. Sötafina var och hälsade på - till allas förtjusning. Det var längesedan som vi jobbade ihop och jag kan sakna den tiden. Vissa människor har den där förmågan att få en att må bra, även i jobbiga situationer, och hon är en av dom.
 
Men allt ändras. Folk slutar av olika anledningar på sina jobb, för att gå vidare och göra något annat i livet. För min del, så tror jag det är nyttigt att byta bana några gånger i livet. Men vi är så olika. Andra kan ha kvar samma jobb hela sitt liv, och må jättebra med det.
 
Och på tal om jobb...

Jag tänkte fortsätta följetongen om livskamraten (X), som jobbar inom en förvaltning i vår kommun...
 
Fortsättning på "Sagan", om hur livet kan te sej på en arbetsplats 2015.
 
Häromdagen var X på vårdcentralen.
Då fick han information av en av personalen på vårdcentralen - att hans chef (nej, inte den lilla områdeschefen, utan nästa 'gubbe' i hierarkin) - hade kontaktat vårdcentralen för att få ut uppgifter om X.
Alltså, sekretessbelagd information från X journal!!!
 
Naturligtvis blev han nekad detta!
 
Men jag bara undrar hur man som människa/"chef" tänker, när man nedlåter sej till att kontakta en vårdcentral, i tron om att få utlämnat sekretessbelagd information om en annan människa...!!!
 
Jag trodde varenda människa i detta avlånga land visste vad sekretess betydde, och vilka lagar som gäller inom vården. Jösses, vad fel jag hade.
När inte ens en tjänsteman på kommunen vet detta!
 
Vilken information han ville ha, eller vad han skulle med informationen till, om han hade fått någon - ja, det vet bara han. Men jag antar att det är ett led i denna förföljelse som på går av X.
 
Förjävligt är det i alla fall!!!
 

 
Ja, det händer mycket i vår värld!
 
Ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta.
 
Men igår kväll grät jag.
Grät för att mitt hjärta värkte för dotrami . För att jag inte kan vara nära henne och ge henne av min kärlek, stöd och tröst. Grät för att mitt känsloregister hade tagit sej igenom varenda upptänklig känsla under dagen och kvällen. Allt från kärlek och lycka, till sorg, ilska och frustration.
Det blir lite mycket ibland!
 
Tack och lov att jag kunde somna i min älskade livskamrats famn
 
Idag känns det lugnare och jag försöker att inte tänka för mycket, utan bara njuta av dagen som den kommer.
Solen värmer vid läväggen, och jag ska sätta mej och bara "segla bort" en stund.
Jag är glad att jag har den möjligheten.
 
Hoppas att du som läser detta får en bra fredag. För även om det nu är fredagen den trettonde igen - så är jag fullt och fast övertygad, om att det är en lyckodag och inte en otursdag!!!
 
Kram på dej medmänniska!
Anonym

Kram ❤️

Anonym

Kram på dej❤️

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress