Fjäder

Sötchocker och lite annat
Tiden har stannat
Ja, det skulle man i alla fall kunna tro. För här hemma rör sej det mesta om katter nu.
Dom fyra små växer så det knakar, så där har inte tiden stannat (det är nog bara i min värld den gjort det).
Men det är så ljuvligt att sjunka ner intill barnkammaren, och bara vara i nuet. Snosa på dom små och njuta av deras utstrålning. Det är en "sötchock" varje gång man tittar på dom!
 
 
Säkrare
Mamma Misaki är en underbar liten mamma till dom små.
Igår flyttade vi barnkammaren, från att vara uppe på garderoben, till en "lekhage" uppe på andra våningen.
Hon accepterade detta, utan minsta ifrågasättande. Så nu kan dom små krabaterna klättra över kanten, utan att det är någon fara. För klättrar gör dom.
På Misaki och över varandra, "huller om buller".
 
 
Ja, kamera och fåne är fulla av kattbilder just nu. Det går liksom inte att låta bli!
 
Vad händer annars i Fjädervärlden då?
Ja, inte så värst mycket. Livet har sin gilla gång, och jag försöker att ta vara på stunder att spara i mitt hjärta.
Allt från leenden till...
 
"Oväntade händelser av betydelse"
En sån händelse, som man inte kunde ana innan, var relaterat till mannens mående. Det var vid ett av alla dessa möten han tvingats att ha, och som präglat detta året, som det yppades en möjlighet som även jag fick nytta av.
Mötet var med en människa, som faktiskt hade något att komma med. Nu var det inte om mötet som sådant jag skulle berätta, utan en liten kommentar som hon sa i förbifarten liksom. Det handlade om en försäkring, som man har som kommunanställd.
 
"Dold" information
Visst, detta borde man ju vetat om. Att den fanns menar jag. Men nu är det ju inte så att vi sitter och läser allt som står i brochyrer och texter - fast man egentligen borde det.
Nåväl, informationen fick vi i alla fall, och så tog vi kontakt med försäkringsbolaget som är anslutet till den fackförening vi är med i. Mycket intressant!
 
En "slump" i rättan tid
Det visade sej, att om man varit sjukskriven i mer än nittio dagar i sträck, under en period tre och ett halvt år tillbaka i tiden, så har man rätt till ersättning för förlorad inkomst...
Detta resulterade i att det blev en oväntad påfyllnad, av den i nuläget tunna plånboken. Mycket oväntat och mycket glädjande!!!
Kan därför rekommendera alla som haft oturen att vara sjukskrivna länge, att ta kontakt med det försäkringsbolag som är anslutet till den fackförening man är med i...
 
Balans
Något annat som är glädjande, det är att tjejerna i Hovby finns!!! Jag var ute hos dom häromdagen, och fick en fantastisk upplevelse. En vanlig kraniosacral behandling, som gav mej en sån otroligt skön känsla av avslappning och harmoni. Det kändes som om kroppen kom i balans, medan jag låg där på britsen. En känsla som jag ska försöka skapa själv, i mitt medvetande, när yttervärlden tränger sej på med sånt man inte vill eller behöver ha.
 
Djupt
För visst är det så, att det kommer en massa skit som man inte orkar ta i, i detta som kallas livet. Men det kommer också en hel del goda och bra saker, som man bör ta till sej och värdesätta. Är säker på att vi behöver båda delarna för att uppnå balans, och för att kunna vara en del av den värld vi lever i...
Vi är komplicerade varelser, sammansatta av känslor. Detta gör oss unika.
Vi är alla olika, men vi är också lika...
 
 
 
Väderprat
Sen hoppar jag glatt vidare i tankarna och pratar lite om vädret. Det är slutet av maj och värmen låter vänta på sej. Det börjar bli en vana att det regnar och blåser. Visst, stunder med sol är inte ovanligt heller, men som dom nordbor vi är, så längtar vi ju efter den värmande solen. Den när man kan slänga av sej den tjocka koftan och bara njuta, med bar hud. Hoppas vi kommer att kompenseras för denna kalla vår, med en alldeles underbar sommar istället. Full av varma sommarnätter och härliga bad.
 
Sol, vind och vatten
Var ute och gick vid stranden häromdagen. Behövde lite naturhealing till min längtande själ...
 
 
Det är en underbar känsla, att få solen och vinden i ansiktet, höra vattnet som kluckar och skvätter - och bara blunda och försöka vara, i stunden...
 
Skitiga händer
Lika härligt är det att köra näven i jorden, och se det som växer. Gräva, rensa, plantera....
Var ett med naturen, på ett annat, mer fysiskt plan. Att se, verkligen se det som händer.. Sniglar som gömmer sej i gräset, äggskal från nån fågel som kläckts, en knopp, en blomma, svanar som flyger över en och sjunger sin sång, maskar som luckrar upp jorden, vattendroppen som göms i bladvecket...
 
Söta dottern
som vet att mamma älskar både natur och att måla, kom med en ljuvlig liten present igår när hon kom hem till Hem-Ljuva-Hem.
 
En liten målarbok, med yttepytte-superfina detaljerade bilder.
 
Så nu har jag något nytt att pyssla med!
Avstressande och fylld med fantasi och fina bilder.
 
Härligt!!!
 
 
 
FREDAG!
och nu sitter jag här och tittar ut genom fönstret. Det går vågor i vetet ute på fältet. Som ett grönt, vackert hav! Stararna flyger i skyttetrafik, för att mata sina små under takpannorna. Himlen börjar bli blå (åtminstonde åt det håll jag tittar) och jag ska väl göra nånting utav dagen. Vad, vet jag inte än. Men det ger sej. Söta dottern jobbar hemifrån idag, så jag får vänta några timmar innan hon blir ledig.
Sen tar vi helg tillsammans!!!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress