Fjäder

Allt blev svart!
Ja, det är väl så man säjer när man tappar minnet, eller är alldeles för berusad. Men den här gången var det inte det jag menade.
 
Det har varit en händelserik helg, utan att det hänt ett skit egentligen. Men det är vad man lär sej av det som faktiskt händer, som är det intressanta. Jag har till exempel lärt mej att svart kan ha många nyanser. Att alla hästar troligtvis inte är hemma i alla stall, och att källfakta är en tillgång, om man ska skriva saker och ting som ska läsas av andra. Så har jag även lärt mej att lyssna på magkänslan, och att taxichaufförer uppskattar att man säjer till innan man ska kräkas.
 
Ja, det har varit en händelserik helg. Jag har lärt mej massor!
Men mest av allt, har jag bara låtit bli att bry mej allt för mycket. För vad tjänar det till!? Det är ingen idé att försöka, om det inte finns utrymme för försök. Så nu ska jag inte försöka mer. Efter regn, kommer....snö!
 
 
Men ikväll, försökte jag i alla fall att göra det, som jag väntat med så länge. Det är flera veckor sen som jag köpte den svarta färgen. Svart acrylfärg till mina metal art-projekt.
Så jag satte igång.
 
Utan handskar naturligtvis. Acrylfärg är ju lätt att tvätta bort. Men det kan jag ju säja, att inte oljefärg är! För det var det jag hade köpt.
Klantfia (ja, jag alltså) såg bara att det stod 'lampsvart' på tuben - och den stod intill acrylfärgerna...
(Lika dumt som att ta tandkräm istället för skokräm, bara för dom står intill varandra).
 
 
 
Så, inte nog med att färgen kladdade och kletade. Allt blev svart - händer, underlag, penslar, trasor.... Hur resultatet blir, ja det vet jag ju inte än. För oljefärg tar låååång tid på sej att torka. Så om ett par veckor kanske jag vet.
Men, jag har lärt mej att 'lampsvart' är riktigt svart. Inte gråtonad och trist. Och det var ju bra att lära sej det!
För jag har sökt efter en svart nyans, som står upp för namnet.
 
Det är bra när grejer står upp för vad dom faktiskt är. Det underlättar för alla. Jag menar, vem kunde tro att det fanns så många nyanser av svart !?!!
Men varför inte - det finns ju många nyanser av allt......!
 
(Och så glider jag snabbt och lätt över till ett annat ämne....)
 
Vackrast är dock nyanserna på himlen, en stjärnklar morgon när solen går upp...
 
 
Eller nyanserna och färgerna av olika råvaror då man lagar mat.
 
 
 
Ja, jag älskar ju faktiskt färger - och speciellt regnbågens alla färger. Tillsammans, som en regnbåge, med alla nyanser.
Vi gjorde ett projekt på jobbet, där vi skapade en tavla i varje färg i regnbågen. Det blev riktigt fint!
 
 
Det enda vi behövde var fantasi och ett öppet sinne. Ja, och så lite material förstås
 
Sådär ja, nu har mjn besvikelse över oljefärgen minskat. Det hjälper att skriva av sej - för det mesta. Jag får ett helt annat perspektiv på saker och ting, om jag skriver orden. Alla har vi vårt eget sätt att bearbeta saker och ting.
 
Men nu är det spikmattedags igen. Morgondagen vet jag inget om. Men går det enligt planerna, så vaknar jag av väckarklockan och går upp och åker till jobbet...
 
 
 
 
 
 
Go'natt!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress