Fjäder

STARKA KÄNSLOR
Sitter och lyssnar på känslomässigt stark musik.
Gråter.
Sjunger med.
Gråter ännu mer...
 
Blir så arg, ledsen och förbannad över hur vi människor är.
 
När en vän går bort så väcker det en hel massa känslor.
 
Jag tänker på mina vänner.
Hur mycket jag älskar er.
Jag tänker på er jag träffar ofta.
Tänker på er som finns långt borta - men alltid är nära!
Och jag tänker på er, som på något sätt valt att inte finns i min närhet...!
 
Men det gör mej så förbannad, när jag tänker på hur småaktiga vi människor är.
Varför i helvete ska vi välja bort någon, istället för att prata med varandra?
Livet är så oändligt skört.
 
Varför inte ta tillvara det goda, och göra nåt bra av det?
Det enda som behövs är att vi försöker förstå varandra!
 
Jag kan själv tänka mej hur jag skulle må och känna, om något hände "dej"!!!
Hur skulle du själv må, om något hände mej???
 
Ja, som du förstår , så är jag ganska upprörd, och känslomässigt engagerad just nu.
Ska villigt erkänna att jag tagit ett par whisky (för jag är faktiskt ledig imorron, och kan göra som jag behagar!).
Det, tillsammans med den sorg jag känner, gör att jag är tvungen att ha en ventil.
Den blir här - i min alldeles egen blogg (ibland dagbok).
 
Min önskan är att alla mina vänner ska må bra och vara friska.
Men den är även att vi ska kunna nå varandra och prata, om det är något som är galet, eller behöver ventileras.
 
Låter det som om jag riktar mej till någon speciell (?) ja, då är det kanske så också!
Det är upp till den som läser detta, att reflektera över!
 
Det är så enkelt att slå en signal, att skriva ett par rader, eller helt enket träffas!
 
För min älskade släkt (som bor så "långt borta"), så kan jag bara urskulda mej med att jag inte tycker om att resa - att lämna min trygghet, Hem-Ljuva-Hem. Men mina tankar finns hos er - väldigt ofta!
Jag har även en annan förklaring till varför vi inte hörs eller ses så ofta som vi kanske borde. Detta involverar min mor och min uppväxt, och det är inget jag tänker ta upp här och nu. Jag är säker på att ni någonstans förstår vad jag syftar på...
 
MEN, vad det gäller mina vänner, som finns här i min närhet, ja då kan jag bara säja att jag kommer att göra allt för att vara en del av era liv. Precis som jag hoppas att ni gör för mej.
För vad är livet utan riktiga vänner? ? ?
 
Nu har jag tänkt att fortsätta lyssna på min musik, kanske kommer jag att gråta - men framförallt kommer jag att tänka på ER!
 
Med en önskan om en fortsatt god relation och en bra kväll, så avslutar jag detta, mycket känslosamma inlägg!
 
Jag ser fram emot att ses, höras, "skrivas" med er...
 
KRAM från er vän - Fjäder
 
 
 
 
 
 
Anonym

Kramar från mig. ♡

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress