Fjäder

Jag delar med mej.....
Idag är det Kaffets dag!
Därför kan jag bara gratulera Stefan och Rosthuset, för det godaste kaffe jag någonsin smakat!
Sen är det bokföringsdag också. Men där finns det jävlar inga gratulationer att utdela!
 
Nåväl - bokföringen är klar. Men det hela slutade med att jag satt på nätet och letade efter bokföringsböcker (ja, jag använder bok och penna!!!! - väldigt gammeldags!!!!.... Medans andra använder dataprogram som räknar ut och fixar det mesta).
Visst, jag hittade bokföringsböcker, och tro mej eller ej, men det fanns massor av olika, så nu är jag inte helt säker på att jag beställt rätt...
Men, men, är det fel så kanske det går att byta.
Fast det "roliga" var, att när jag beställde dom där bokföringsböckerna, så såg jag att det fanns en hel massa andra bra-ha-grejer på den sidan...
 
Och nog fasen hittade jag prylar som jag bara "måste" ha, och som jag beställde...!!!
Den fakturan slutade på strax under tusenlappen!!!
 
Ja ja, det blir nog bra. Ser fram emot att få färgpennorna och det andra jag beställde!
Tycker liksom om att få paket på posten.
Häromdagen så kom koftan jag beställde en kväll. Den var som väntat skitsnygg - men kanske inte på mej då....!
Figursydd och därmed ganska tajt, vilket inte gynnar min figur precis. Får se vad jag ska göra med den...
För det där med att gå ner i vikt - näää, det är liksom inte gångbart just nu.
För då måste man ha karaktär och styrka och må jävligt bra inombords, för att klara det - vilket jag inte har, nåt utav det. Jo, visst, jag mår bra, men........
Och karaktär och styrka - jo, kyss mej!!!!
Fast det blir väl som vanligt - halva garderoben består av kläder jag inte kommer i, för att mitt naiva jag tror att jag nån gång kommer att kunna ha det igen! Fy fan så patetiskt!
Men.....kanske! Vem vet?!?!
Under kan ske!!!
 
Men om man nu inte har en snygg svarvad kropp, med bred rumpa (fast det har jag!!!), smal midja (midja????), och rejäla boobisar (har jag haft två gånger i mitt liv - men då var dom mjölkstinna!!!), då får man faktiskt vara nöjd med det man har. Därför hänger kläderna (som kalorimonstren ätit på) kvar....
I ett fåfängt hopp om att ....... nån gång....... kanske!!!
 
Då, kanske jag slipper beslutsångesten som jag har varenda morgon - att vet vad jag ska ta på mej...
Ännu ett skäl till varför jag hat... inte gillar mornar...
 
Men nu är klockan snart tio, och jag borde tänka på att gå och lägga mej, så jag kan tackla morgonen, imorgon!!! Men, jag tänker gå in i lekstugan och låta sinnena leka en stund, innan denna stunden kommer.
Med dessa ord så önskar jag dej en bra fortsättning på dagen, vare sej den är kväll, morgon eller dag då du läser detta...
 
 
Var bara tvungen att lägga in denna vackra text innan jag avslutar bloggen idag!
 
Och denna..........
.............!!!!!
 
Det finns så mycket vackra texter att tillgå på internet!
 
 
Men va fasen, nu ska jag inte överösa dej mer med fina och tänkvärda ord. Jag bara kände för att dela med mej av det som betyder nåt för mej!
Nu ska jag - göra nåt annat!
Sov gott!!!
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress