Fjäder

Måste berätta om min kärlek!
Ja, men hallå!!! Jag skulle ju faktiskt betala räkningar OCH göra bokföring idag!
Hmmmm.....!
Okej, räkningarna är betalda (det viktigaste), men bokföringen (det enklaste) sparar jag tills imorron.....
 
Snacka om att prioritera!
Ja ja, man gör inte alltid det man ska, eller förväntas, här i livet!
Jag är glad bara jag gör det jag måste (enligt lag, ordning och regler). Det är inte alltid så lätt!
 
Men nu måste jag berätta en historia - om Min Kärlek......
 
Min kärlek och jag har inte setts på väldigt, väldigt länge.
Vi har ett lite komplicerat förhållande, min kärlek och jag...
Det går i perioder, så att säja.
Oftast slutar det med att jag hamnar överst, när vi väl ses - även om kärleken är den starkare...
Men det passar kärleken bäst att vara under mej....
Vi har en sofistikerad relation!
 
Jag har stängt av under en tid, och försökt glömma att kärleken finns....
För kärleken är en vass typ, med en hel massa attityd -
delar gärna med sej av smärta och njutning - samtidigt!
Jag måste erkänna att jag är helt i kärlekens våld...
 
Det var inte meningen att jag skulle utesluta kärleken ur mitt liv - det bara blev så,
på grund av olika orsaker.
Men så öppnade jag upp - och fann min vän, gömd under diverse mjukgörande och värmande attiraljer.
 
Där, under filtar och täcken, låg den!
Min älskade spikmatta!!!
Nu har vi förenats igen - efter månader av åtskildhet!
 
Nu har jag återigen hängett mej helt, åt detta platta monster med sylvassa taggar - och jag har njutit varenda sekund!!!
Natten till idag, vaknade jag av att det smärtade, när jag skulle vända mej. Efter en lång stund av förvånad och oförstående smärta, fattade jag att det var min älskade vän som bitit sej fast i mitt sköna hull....
Det tog en stund, innan medvetandet fattade, och jag kunde resa mej upp (med möda) för att avlägsna vännen i min säng (och mitt skinn!!!!)
 
Men jag måste erkänna att det känns skönt att ha hittat vännen igen. Livet får en ny dimension, så att säja!.
Det känns som om det måste finnas lite smärta i tillvaron, för att man ska kunna tillgodogöra sej av all den godhet och kärlek som faktiskt finns!
 
Ja ja, det var en liten parentes, så att säja (även om innebörden var väldigt, väldigt viktig!!!).
 
För att sedan övergå till mer vardagsnära saker, så har dagen idag varit en bra dag. Den började med lite småpanik, men övergick mer och mer till fullständigt lugn, vartefter dagen gick. Sammantaget, så kan jag tänka mej fler dagar av samma slag!
 
Så nu sitter jag här, med en macka och en kopp thé, efter att ha suttit ute på bryggan med en kall - skrivandes etiketter till marmeladburkarna, i sällskap av kissarna. En alldeles perfekt avslutning, på en i övrigt bra dag!
Varje dag har något att lära en - och vad jag har lärt mej idag - ja, det har du faktiskt inte med att göra...!!!
Men, jag är glad och tacksam över att du läste mina skrivna ord.
Nu funderar jag allvarligt på att återuppta mitt förhållande igen. Det, med den vassa prylen med attityd - spikmattan!!!
 
Natti!
Ja, och så lite bilder förstås.....
innan det är dags att säja hej då och tack för att du tog dej tiden...
"Find the cat...."
I see the cat!
Bästa kompisarna!!!
Livet behöver inte vara svårare än så här!!!
Bilden är på solen som går ner bort över fält och skog. Om man vill, så ser man en hel massa annat i bilden. Men allt har att göra med hur man tänker och vad man tillåter sej att se...!
 
Go'natt min vän!
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress