Fjäder

Fan fan fan...
Satt och skrev ett sjuhelvetes låååångt inlägg, med en hel massa negativa känslor och frustrerande händelser.
Läste igenom texten och 'deletade' allt!
 
Har haft en skitjobbig dag.
 
I min yrkesroll så var jag nästan på väg att ge upp.
När man känner empati, samtidigt som man bara vill skrika rätt ut - då är det illa.
Men, det var någon annan som skrek, och som gjorde mej helt totalt, dränerad på energi (för att inte tala om mina stackars trumhinnor!!!)
Varför i helvete ska det vara så svårt att vara människa???
 
Man vill så väl, men det resulterar inte alltid i det man vill och kämpar för. Istället blir det fullständig kaos, på ett eller annat sätt. Ibland vet jag inte om allt det här är värt att kämpa för, eller om man bara skulle skita i allt och rymma nånstans lång, långt bort....
Frågan har ställts nån gång - men jag har inte kommit fram till svaret...ännu!
 
Men för att återgå till en återblick av dagen, utan en massa känsloinfall, så har den varit innehållsrik.
 
Genom en arbetskamrat så ordnade jag ett arbete för mina arbetskamrater och mej i vår. Ett stort utebord som ska lagas och fixas. Ett bra projekt för oss. Tack till dej Lisa!!!
Nu har vi både jobb och ett nytt bord!
 
Sen skaffade jag lite brädor och virke till jobbet, via livskamraten och hans kompis. Utöver det, så fick vi (livskamraten och jag) stora, fina fyrkantsstockar, som vi ska ha i trädgården, här hemma.
 
Plus några stora, fina, tjocka plankor, som jag blev störtförälskad i.... - fantasin satte genast igång....!!!
Oj, vad mycket fint man kan göra av dessa!
 
Men, som vanligt när vi ska jobba ihop, livskamraten och jag, så blev vi "ovänner".
Inte på riktigt, inte såååå illa. Men vi kan fan inte prata med varandra när vi ska jobba ihop!
Ännu en anledning till frustration från min sida.
 
Känner att jag skulle kunna stryka den här dagen ut historien. Jag skulle inte sakna den i alla fall!!!
Hoppas på en bättre dag imorron.
Då har jag sovmorron, ska jobba hemma-hos och sen, ha öppet i butiken.
Firar min förestående födelsedag, med att ha 25% på allt i butiken imorron och onsdag om fjorton dagar (nästa tillfälle då jag har öppet).
 
Du får gärna förgylla min dag, med ett besök i min lilla källarbutik.
Jag kommer att sitta där och måla mina akvarelldamer...
Och kaffet kommer att stå på....
 
Nu ska jag försöka vända min besvikelse över vissa människor, till nåt förnuftigt och förstående....
För att klara detta, så vet jag precis vad jag ska koncentrera mej på
Sen kanske det inte hjälper, eller fungerar, men det kommer att värma mitt hjärta ändå.
 
För det är ju så här i världen, att om man har någon, eller något, som betyder allt för en, så blir det en ovärderlig hjälp!
Önskar bara att jag kunde få chansen att hjälpa, tillbaka....
 
Nääää, nu skiter jag i det här och går och lägger mej.
Hade varit skönt att få bekräftat på nåt sätt, att allt är under kontroll, eller ej.....
Men, vem är jag att be om nåt sånt......?!
 
Nu skiter jag i detta!
Go'natt!
 
Glöm det där med Tänkvärda ord idag.
Har inget att komma med, förutom kanske... - Det som är värt något, är också värt att kämpa för...
Sen kan ju det tolkas lite hur som helst!
 
Avslutar med lite försonande bilder....
 
Livskamratens fina bidrag till trädgården idag!
 
 
Dagens middag fick bli en Angusburgare med extra allt!
 
Ätbara blommor! Bellis (Tusensköna)!
                                                  
Natti!!!              
 
 
 
Anonym

Kram /

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress