Fjäder

Måndag kväll
Ja, då var jag här igen då. Hade väl nästan inte tänkt det, eftetsom jag är väldans trött. Men så var 'Elementary' så jäkla invecklat ikväll, så jag kan lika gärna sitta här och skriva lite, medan mannen i huset kollar. Jag är ju lite sällskap i alla fall, även om jag inte tittar på TV längre...
 
Jobbade själv på jobbet idag. Ja, i min grupp vill säja. Arbetskamraten var ledig, och jag valde att inte ha nån vikarie. Måndagar är bra dagar, då man kan ha lite kvalitetstid med våra arbetstagare. Så dagen har varit riktigt kul. Vi har lätt för att skratta och ha kul!
 
Efter jobbet fortsatte jag till 'röda huset'. Livskamraten var redan där när jag kom. Sen jobbade vi tre timmar tillsammans i huset. Som tur är så har husägaren kört upp en stor jävla dammsugare till huset. Med den så händer det lite...
 
Jag fixade kaffe och mackor som vi njöt av i solvärmen i lä. Härligt!
 
 
Utsikt från en trätrappa på ett rött litet hus...
 
När vi kom hem, så var det otroligt skönt att hälla vatten på kroppen!!!
Och nu är det alltså soffhäng och TV som gäller. Åtminstonde en liiiiiten stund till. Sen blir det gott att dejta kudden.
Dubbla arbetspass tröttar en gammal fjäderkropp... 😂
 
Men jag klagar inte. Hade som sagt en skitbra dag på jobbet. Gjorde en hel massa...
Vässade färgpennor till exempel...
 
Resultatet blev ett riktigt konstverk, innan jag slängde skräpet!
 
Var nere i butiken en snabbis på rasten också. Förberedde lite inför onsdagens öppethållande, med 25 % på allt i butiken. Firar att jag har födelsedag i början av maj (fyller 27!!!) 😊😊😊. 
 
 
Välkommen Ner till Fjäder, på en kopp och lite social samvaro, mellan 14 och 18.
 
Nu har jag tänkt att vara trööökig och gå och lägga mej. Livskamraten, som är ledig på dagarna, kan ju sitta uppe hur länge han vill...
En annan får ju tänka på dom stackarna som jag ska jobba med imorron 😂. Tror jag är liiiite trevligare när jag är pigg....!
 
Det blir inget tankvärt ikväll. Har tillräckligt mycket att tänka på själv just nu, för att kunna dela med mej av nåt.
Kram och Sov gott!
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress