Fjäder

Bilder & mat...och bilder på mat!
En hel veckas frånvaro på grund av sjukdom. Ja, nu kan jag lägga den veckan bakom mej (hoppas jag). Ska väl inte sitta här och skryta med att jag är frisk.... Men jag har ingen feber och snörvlandet börjar ge sej. Bara att testa och se om det funkar att jobba alltså.
 
Hade en underbar dag igår. Solen sken och sällskapet var toppen......!
 
 
Det kvittrade i skogen, och det luktade så gott!
 
 
Vattnet var stilla, och bara små kluckande hördes!
 
 
Fantastiska stammar!!!
 
 
Ja, gårdagen var fin. Vi var på en gårdsbutik utanför staden och handlade - Angusfärs. Så till middag igår blev det Angusburgare med potatisklyftor...
 
 
Uppepå burgarna, en liten gräddstuvning med färska champinjoner, lök, vitlök och timjan. MUMS!
 
Eftersom potatisen blev så himla god, så valde livskamraten sån till maten idag också. Fast idag blev det torsk, och en kall sås...
 
 
Fish'n chips a la Fjäder. Med smör-och vitlöks-morötter och den kalla såsen...
 
Turkisk yoghurt, majonäs, sötstark senap, hjortronsylt, dill - och färska champinjoner skurna i små, små bitar.
 
Så för tillfället har matkoman inträdit i Fjäderhuset
 
Men innan detta skedde, så var vi ute vid bryggan en sväng. Såg en örn, njöt av tystnaden och solen...
 
 
 
Nu blir det en stilla stund i lekstugan....
 
Där jobbar jag med färg!!!
 
 
 
Dagens Tänkvärda från Fjäder, lyder som följer:
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress