Fjäder

Som väntat!
Så var det kört då!
 
Mannen har blivit förkyld/fått influensan!
 
Alla som vet hur sjuk en karl kan bli, när han blir sjuk, vet vad jag talar om. Nysningar som hörs ända in till stan (lätt!!!). Snytningar som låter som om det är livet och inte snuva, som kommer ut genom näsan. Och så dessa djupa suckar - "tyck-synd-om-mej-för-jag-är-såååå-sjuk".
Och då kan jag bara säja, att det bröt ut idag - det har alltså inte nått kulmen än på några dagar!!!!
 
Själv är jag feberfri, men snorproduktionen fortskrider, och hosta och nysningar likaså. Men jag känner att det går åt rätt håll. Grejen är bara, att jag blir så fruktansvärt lättretad, frustrerad, irriterad och rastlös,
när jag mår så här - på gränsen mellan sjuk och frisk. Mitt tålamod är obefintligt. Jag blir bitchig och hugger.
 
Och då är det så vist anordnat i den här familjen, att livskamraten samtidigt blir retlig, ynklig, gnällig, ännu retligare.. Så nu har vi några jäääääävligt "roliga" dagar framför oss...
Hahahaha....ja, det är naturligtvis inte lika illa som jag vill låta påskina - men, det finns mycket sanningar i detta.
Tur vi har ett stort hus!
 
Återigen så har jag bott mesta delen av dagen inne i lekstugan. Ljudboken är kass, men jag vägrar betala för en app som jag vet att jag inte kommer att använda sen. Fast å andra sidan....dom kanske har en gratis provperiod...! Får kolla detta.
 
Har roat mej med att betala räkningar och göra bokföring också.... yeeeey....!!!
 
Och som vanligt när jag mår så här/är på detta humöret - så gör jag nåt med håret! Slår aldrig fel!
Likadant denna gången. Och NEJ, jag tänker INTE lägga ut nån bild!!!
Ses vi 'in real life', så lär du ju få se det ändå. Och gör vi inte det, ja då får du undra, ända tills det eventuellt kommer en bild här, eller nån annanstans i någon av dessa sociala medier.
 
Hade funderingar på att slänga ihop en maskin och färga kläder också. Men håret tog sån jävla tid, så det får bli en annan dag. Därmed har jag inte varit utanför dörren idag. Jo, tio minuter i solen på stentrappan - that's it!
Bara att hoppas att det blir fint imorron också. Jag behöver verkligen frisk luft och motion.
Längtar till våren och sommaren!!!
 
Har en hel massa "längtor" just nu. Men jag antar att det reder sej tids nog....
 
 
Dagens Tänkvärda:
 
Det som är menat att bli - kommer att bli!
 
Var nu rädd om dej och dina kära. Det finns inget viktigare än att tycka om, att älska. Man måste lära sej att vara ödmjuk inför detta faktum. Först då, kommer livet att bli enklare att leva...
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress