Fjäder

"Hello...
from the other side"..... mmmmm.... jag bara älskar Adele!
 
GÅRDAGSKVÄLLEN
Det var en av dom låtar som vi spelade igår kväll på After Work'en.
Ja, jag ändrade mej och åkte ner till staden. Det ångrar jag inte!
Men såna jobbarkompisar, så kan det bara bli bra. Sen är jag ju lite glad att vi inte blev fler, för jag gillar inte det här med stora folksamlingar. Fast det kanske hade varit kul för hon som ordnade det hela....
 
Nåväl - vi hade en skitmysig kväll. Först var det en tjej, som visade en klädkollektion. Den som ville, fick prova kläder och handla. Det blev inga inköp för min del - är ju lite speciell i min klädstil...!!!
 
Sen åt vi pizzor och sallader, drack vin (med och utan alkohol) och lyssnade på skön musik. Väldigt blandad musik!!!
 
 
Efter AW, och skjuts hem av finaste C, så fortsatte jag att fira fredag, med livskamraten.
En väldigt trevlig kväll!
 
VÄDERPRAT
Idag har vädergudarna troligtvis varit oense däruppe, för det har varit 'varierande' väder. Dagen började med att regnet vräkte ner. Det blåste som fan också. Sen sprack hela himlen upp, och solen kom (fast blåsten gav sej inte). Och för en timme sen ungefär, så kom världens ishagelskur. Hela marken täcktes av små iskulor, och blev helt vit. Det smattrade mot fönster och fönsterbleck!
 
Kul foto, tagen med blixt rakt i haglandet...
 
 
Nu är det 'bara' blåsten kvar. Den verkar kunna hålla på hur länge som helst...
 
GJORT IDAG
Bytte gardiner i köket idag - till lite mer vårinspirerat...
 
 
Sen tror jag ju i och för sej, att vintern kommer att komma tillbaka. Men det känns lite mysigt ändå.
 
PRATA MAT
Dagens middag bestod av fylld kyckling i ugn + pommes stripes och smarrig sås!
 
 
Fyllde pippin med röd spetspaprika, grönkål, vitlök och hemmagjord chili- paprikasalsa...
 
 
Det blev smakrikt och jättegott.!
 
 
Såsen gjorde jag av spadet som blev av kycklingen, grädde, soya, kryddor och lite maizenamjöl - gottigt!!!
 
Så nu har vi matkoma här. Det blir en slappekväll framför nån bra film. Man ska njuta medan man kan!
 
MERA GJORT IDAG
Satt och paketerade stenar i eftermiddags, då jag kom på att lillstumpan (Missy) varit i farten igen. Hon har snott ett P !!!
 
 
Jag skulle stämla P, för att skriva Pyrit på en påse, när jag inte kunde hitta P:t. Har letat överallt, men hon har lyckats att gömma den nånstans. Inte första gången det händer. Hon har en förkärlek till att bära bort saker i munnen...
 
 
THE END
Slutar här och nu, för nu bli're filmtajm!
Hej så länge!
Och kram på dej....!!!
 
 
Dagens Tänkvärda:
 
Var rädd om Dina vänner -
och alla andra som Du känner!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress