Fjäder

Skörda det som går.....!
Har börjat att skörda lite smått idag. Det blev en skål med röda krusbär och ett knippe sockerärter. Inte mycket kanske, men krusbären är små i år och det är på gränsen till att dom är lite för mogna, så det tog ett tag. Fryste in bären, för att kunna plocka mer och sen göra god marmelad, eller nåt annat skoj. Sockerärtorna förvällde jag bara i saltat vatten och frös in. Gott att ha senare i år.
 
 
Känner att jag är lite sen med att plocka av mina bär, men var sak har sin tid. Får ta tillvara det som går.
Har ju plockat svarta vinbär och hallon allteftersom, och bara ätit och njutit av. Även jordgubbarna blev plockegodis.
Tror jag behöver ta upp potatisen också, nån dag!
 
Det är så himla härligt att kunna odla saker och ting själv, även om vi bara gör det i pytteskala, mot vad vi skulle kunna. Men som sagt, allt har sin tid. Det kanske kommer...
 
Just nu sitter jag här och är gräsänka - livskamraten är i Lysekil, tillsammans med bror och mor. Dom tog en dagstur ner till havet, vilket jag tycker dom gjorde alldeles rätt i - det gäller att passa på medans det är bra väder och man är ledig.
Jag lever fortfarande på fredagens dagstur, när vi badade som aldrig förr, och hade det helt jävla underbart....
 
Dagen idag har inte varit så dum den heller. På förmiddagen så åkte en jobbarkompis och jag hem och hämtade bilder. Sen jobbade vi med dom när vi kom tillbaka till jobbet. Eftermiddagen utnyttjade vi den bil vi har till förfogande denna veckan. Det blev en tur hem till en annan jobbarkompis, där vi fick kika runt och sen blev bjudna på både kaffe, jordgubbar och glass.
Ibland känner jag mej ganska priviligierad, över att ha det jobb jag har!!!
 
Blev imponerad av växthuset, med gurkor och chilifrukter.
 
Har varit i garaget och fixat lite ikväll också. Håller på att göra barnmöbler i glada färger...
Bilder på det kommer senare.
 
Dagens middag bestod av sniglar i vitlökssmör och en kall en. Gottigottgott!
Gäller att passa på när inte gubben är hemma, eftersom han inte äter 'sånt'!
 
Och i sanningens namn måste jag väl säja, att det är tur att jag inte är kräsmagad...
när man tänker på sniglarna vi har i trädgården, samtidigt som man tuggar i sej dessa 'läckerheter'.....
Nu ska jag snabba mej till TV:n, för nu är det snart Morden i Midsomer - innan sängen kallar igen.
Tittar troligtvis in här imorron igen...
Ha det gött...!
Kram & hej
 
 
Spara
Spara
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress