Fjäder

En vit gardin...
Oh, vad det är skönt att slippa välja ibland. Som nu när jag kom hem från jobbet till exempel. Jag borde ju faktiskt gå ut en sväng, eftersom jag varit inne hela dagen. Det har varit en sån där dag på jobbet, då jag inte ens har hört vad jag själv tänkt (eller orkat tänka över huvud taget). Det har liksom gått i ett - från kvart i nio i morse, så tror jag att jag hunnit kolla på klockan en enda gång typ. Vilket i och för sej är bra. För då går ju inte tiden sakta precis!
 
Så det var gott att komma hem.
Men valet stod mellan en promenad, trädgårdsarbete /eller/ bloggskrivande och nåt annat inomhusgöromål. En vit gardin gjorde mitt val. Det var regnet som kom blåsande in i stora svep, från söder. Det liknade mest stora vita draperier, när blåsten särade på regnbyarna som kom. Ganska vackert faktiskt, men klart avgörande för mej, att stanna inne. Åtminstonde nu.
 
Så nu sitter jag här och skriver blogg, i tystnaden som smeker mina trumhinnor. Dom har fått utstå en hel del idag, så det känns verkligen skönt!
Nu kommer nästa val då...
Symaskinen, lekstugan eller börja storstäda i tvättstugan?
Hmmmmmmmmmmmmmm.......................
 
Jag kanske tittar tillbaka hit in, och berättar vad det blev, lite senare.
Hej och morsning så länge!
 
Nää, jag skriver inget tänkvärt nu.
Det får du vänta på ett tag.....!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress