Fjäder

Jodå, jag kan också......
Håhåjaja....
Det blev en snabb runda i trädgården, för att se hur det knoppas och slår ut. Passade på mellan två skurar...
 
Sniffade på tibasten...
 
Njöt av blomstren på stentrappan...
 
och förundrades över kaprifolens envishet...
 
Alltihop i sällskap med Missy!
 
Sen valde jag att börja städa i groventrén. Jävlar vad grejer vi har!
 
Har lovat mej själv att rensa och gallra, plocka ut och plocka bort. Ett stort beslut för den stora samlaren. Men ibland måste man komma till en punkt, där man inser att det inte går att spara allt. Visst, det känns, men just nu känns det bara bra faktiskt. Fast jag vet hur det är - så fort jag slängt, eller gjort mej av med något, så tar det två dagar, och så hade jag behövt den jävla prylen! Det slår aldrig fel.
 
Men eftersom jag tycker att groventrén och tvättstugan har alldeles för lite yta, i förhållande till resten av huset, så gäller det att komma på smarta lösningar. Och smarta lösningar är jag bra på (sa jag och slog mej själv för bröstet...host!). För nu är det fyra saker som gäller.
  1. SPARA!!!
  2. Skänka bort till FA, eller nåt annat ställe...
  3. Sälja i vårt LOPPISHUS (mer om detta kommer)
  4. eller, gud förbjude....Slänga!
Jag försöker att vara stenhård - men det är inte lätt för en gammal Fjäder, att ändra på sina vanor.
Fast alternativ 3 i listan, gör att jag kan vänja mej så sakteliga, att göra mej av med saker.
 
Det såg rent ut sagt för jävligt ut, när jag började 'my mission'.
 
Det börjar att bli bättre, men det är långt ifrån klart. Fast nu har jag tagit en paus - tills på torsdagkväll (eller fredag...). För det är viktigt med pauser...
Satte mej på stentrappan tillsammans med livskamraten, och njöt av en älg medan jag tänkte vidare på hur jag skulle göra.
 
 
Min middag blev inte nån kulinarisk upplevelse precis...
 
Men dipsåsen var i alla fall god
 
Det blir nog bättre imorron - om jag orkar fixa nåt efter att ha jobbat hemma-hos, och sedan suttit i butiken i fyra timmar...
Nu känner jag mej sådär lagom sliten (vilket även syns....)
 
 
Borde hälla en massa vatten på kroppen - men känner att det får bli imorron bitti istället. Gäller ju att spara på varmvattnet här på landet....
 
Ja, nu vet du hur min dag slutade. Hoppas att du haft en bra dag, med allt du har att tänka på i ditt liv.
Imorron är det alltså "varannan vecka" och öppet 'Ner till Fjäder'. Jag finns där, med nybryggt kaffe och en avslappnande skön miljö, om du känner för att titta ner.
Öppnar 14.00 och stänger igen butiken framåt 18-tiden.
 
Nu ska jag stänga den här 'butiken', och bege mej mot nattens näste. Kan redan känna kuddens magiska inverkan på knopp och kropp. Hoppas John Blund kommer snabbt idag!
 
Ja, just det ja....jag lovade ju nåt Tänkvärt också...
 
Detta borde väl vara ganska tänkvärt för oss alla...
 
 
Natti!
Anonym

Jag har njutit åtskilliga timmar på den trappen. Lovely! Kram!

Svar: Sååå underbart!
Fjäder

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress