Fjäder

Bad och Drömmar
Idag är det sista september och det är fortfarande vackert väder!
Det gillas.
 
Inte för att jag varit ute i den blåsiga, soliga verkligheten ännu, men det kommer...
Förhoppningsvis så blir det bad idag igen. Detta ljuvliga gift!
 
Igår (och i förrgår) så blåste det så det stod härliga till. Höga vågor där skummet yrde runt topparna och baksuget i vågen kändes kraftigt i benen. En sån helt otrolig känsla att få vara med om. Och det blåser idag också.....(sa hon med ett leende!)
 
Lycklig!
 
Sen var det gott att komma hem och gosa katter framför datorn en stund!
 
 
Det har varit en kortvecka på jobbet, men jag har saknat min förkylda arbetskamrat! Hoppas innerligt att hon piggnar på sej tills på måndag
 
Dagen idag har ännu inte bjudit på mer än en härlig sovmorron, en maskin tvätt och en del dataskrivande. Vaknade dock med gråten i halsen, och en fruktansvärd känsla av frustration och ilska. Drömde om en person som mesta delen av mitt liv (så som jag minns det) förpestade mitt liv. Att drömma att denna person fortfarande lever, och fortsätter med sitt martyrskap och sina elakheter - det är ingen höjdare kan jag säja!
Då är det gott att inse, att det bara var en dröm!
 
Det går i perioder det där med att drömma. Eller hur drömmarna är. En del är ju så där helt underbara att man aldrig skulle vilja överge dom och vakna upp. Medans andra är som den inatt. Men hur dom än är, så måste det ju vara nån sorts överlevnadsinstinkt, som gör att vi bearbetar en massa under vår sovande period av dygnet. Så tror åtminstonde jag! 
 
Nog om drömmar nu. Dags att sticka nosen utanför dörren och uppleva dagen.
Ha det gött alla fina!
C U
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress