Fjäder

En exploderande Fjäder!!! # ¤ # ¤ ¤ grrrrrr........
Så in i helvetes jävla förbannad...
 
Jajaja....det är ett I-landsproblem - och egentligen inget allvarligt.
Men, det stör mej nåt så kopiöst!!!
 
Igår skulle jag gå ut på en sida på facebook. Det handlade om att skriva på, MOT Donald Trump.
Visst, tänkte jag - ickepolitiskt, varken intresserad eller engagerad - och klickade på länken...
 
Då dog skärmen!
SVART!
 
Andraskärmen (min gamla, lilla!) fungerade dock. Men bara som just andraskärm - den hade varken meny eller ikoner att tillgå.
Okej tänkte jag då. Det var väl slumpen (!!!!!!!)
"CIA" skrattade grannen i sin kommentar
 
 
Så jag stängde av skiten och gick och la mej.
 
 
 
Men nu skulle jag starta upp datorn igen - för att, dels kolla facebook, och för att skriva i denna blogg.
Datorn startade - inga problem.
 
Skärmen visade det den skulle - i en halv sekund!!! Sen fejdade det ut och den blev svart.
Stängde av, startade om - samma visa - igen och igen och igen.....
(Jo, jag är jävligt tjurskallig och envis ibland!!!)
 
Till slut kopplade jag ur den stora skärmen (nummer ett, den som blev svart) och fick ordning på sladdjävlarna.
Satte i sladdarna till tvåan, i ettans kontakt i datorn, och vips - verkade det fungera igen... Heureka!!!
 
I helvete heller!
 
Jodå, jag kan skriva här - jag kom ut på internet,
men
jag kommer inte åt varken bilder eller dokument.....
 
Vad är det som händer?
 
Börjar faktiskt ta grannens skämt på allvar....
 
 
 
Ska testa om det går att komma åt bilderna härifrån......
 
Jojomensan, det gick jättebra!
Fick upp den här först....
 
 
Passande va?!
 
 
 
 
Men jag kommer alltså inte åt mina bilder, genom att trycka på bilder på datorn.
 
Alltså, nu är det ju allmänt känt, att jag inte är nåt teknikens underbarn precis - men detta gör mej smått tokig!!!
 
ANDAS!
ANDAS IGEN!
FORTSÄTT ANDAS!
 
LUGNT!!!
 
Okej, jag kommer åt bilderna härifrån - jag kan fortsätta skriva mitt blogginlägg...
 
Testar igen, och ser om jag hittar resterande bilder från dagen idag....
 
Tog nämnligen en promenad efter jobbet. Halva vägen med Bästaste, och sen själv, tillbaka till bilen.
 
 
Fantastiskt! Det fungerade det också. Men vad är det då som har hänt??? Jag fattar inget!!!
 
Nåja, bilderna är från älvpromenaden och vår allé, innan man kommer fram till byn. Vackert var det!
 
Men nu har jag en undran!
Är det nån som fattar vad som kan ha hänt min skärm och dator?
Har jag fått nån jävla "bugg" i skiten, eller vad handlar det om???
 
Jag blir så in i helvete irriterad när jag inte förstår (därutav alla "fula" ord och svordomar).
Den här skärmen funkar i och för sej - men varför kan jag inte plocka fram saker ur datorn??????
Och varför blev den andra svart?
 
Ooooops....nu måste jag ANDAS igen!
 
Jag mottager tacksamt ALL hjälp jag kan få....
 
  • Den här skärmen är liten (den duger bra som "andraskärm", ihopkopplad med nummer ett!). Men att sitta och stirra på denna, ja då får jag väl skaffa nya läsglasögon om jag ska se texten....grrrrrrrrrrr!!!!!
  • Jag kommer inte åt varken dokument eller bilder på min dator......
  • JAG BLIR SÅ IN I HELVETE FÖRBANNAD NÄR JAG INTE FATTAR!!!!!!!!!!
Så snälla...HJÄLP mej!!! Please...!
 
Nu skiter jag i detta och stänger ner.
Orkar inte vara arg längre.
Hoppas bara på en förklaring.
Och NEJ, jag tänker inte ge mej förrän jag skrivit under "vad-det-nu-var" mot den där människan på andra sidan klotet. Kan jag göra det minsta lilla för att ställa saker och ting tillrätta, så ska jag i alla fall göra det...
 
Med hopp om hjälp, någonstans ifrån, avslutar jag här.
 
Nu ska jag fortsätta att ANDAAAAAS..........
 
Tack för att du läste!
Du är en ängel om du kan hjälpa mej!
Kram från en frustrerad, irriterad och okunnig Fjäder.
 
 
 
 
 
 
 
 
Spara
Spara
Spara
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress